×
×

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی
ثبت۲۴وقف جدیددرخراسان شمالی

  • کد نوشته: 19503
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان‌ شیروان با هفت مورد بیشترین تعداد وقف‌های امسال را به ثبت رسانده و در شهرستان‌ های بجنورد، فاروج و مانه و سملقان هرکدام پنج مورد و شهرستان گرمه و جاجرم نیز ۲ وقف جدید ثبت شده است.
    ثبت۲۴وقف جدیددرخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۲۴ مورد وقف جدید به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال ۹ ماه امسال در این استان به ثبت رسید.

    ثبت۲۴وقف جدیددرخراسان شمالی

    ثبت۲۴وقف جدیددرخراسان شمالی
    ثبت۲۴وقف جدیددرخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان‌ شیروان با هفت مورد بیشترین تعداد وقف‌های امسال را به ثبت رسانده و در شهرستان‌ های بجنورد، فاروج و مانه و سملقان هرکدام پنج مورد و شهرستان گرمه و جاجرم نیز ۲ وقف جدید ثبت شده است.

    وی در ادامه گفت: از این تعداد وقف‌ها ۱۴ مورد درآمدزا هستند و از سال آینده به اجاره داده می‌شوند و مابقی وقف‌ها برای توسعه امامزادگان، ساخت مسجد و  حسینیه در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه واقفان استان امسال در ۵۰ درصد از وقف‌های خود، حل مشکلات و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه را در نظر داشته‌اند افزود: با توجه به فرهنگ سازی صورت گرفته در بین آحاد جامعه و عموم مردم و خیران، نیات واقفان در وقف های جدید نشان می دهد که آنان نسبت به سال گذشته از لحاظ کیفیت و به روز بودن زمینه وقف ها رشد مطلوبی داشته اند.

    وی با بیان اینکه نیات وقف‌های جدید این استان امورخیریه، نیات مذهبی، مساجد و دارو و درمان بوده است، افزود: در حال حاضر در استان نیاز ضروری به ثبت وقف‌هایی با نیات درمانی، امور خیریه، علمی و کمک هزینه ازدواج جوانان و اشتغال احساس می‌شود.

     مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: شاخص ترین وقف استان در سال جاری، وقف زمین زراعی در روستای ینگه قلعه بجنورد، وقف یک واحد آپارتمان به نیت آزادی زندانیان زن جرایم غیر عمد در شیروان و دیگری یک باب مغازه تجاری نیز به نیت امور قرآنی است.

    حجت الاسلام آسوده گفت: با حضور خیرین در عرصه وقف بتوانیم فرهنگ ثبت وقف‌هایی با نیات جدید و ضروری را در جامعه نهادینه کنیم زیراکه هر وقف جدید می‌تواند تاثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و  رفع محرومیت از اقشار آسیب پذیر ایجاد کند.

    در ۹ ماهه پارسال ۴۳ وقف در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده بود.

    خراسان شمالی پنج هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

    این استان با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ در صد از آنان در روستاها سکونت دارند جزو استان های کم درآمد کشور است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *