×
×

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی
دریافت نشان ملی صنایع‌دستی پنج شهروروستای گلستان

  • کد نوشته: 19587
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از استانداری گلستان، پرونده ثبت ملی ۳۵ شهر و روستای کشور در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی بررسی شد که از این تعداد ۱۰ پرونده برای نخستین‌بار توسط گلستان در این شورا مطرح گردید.
    دریافت نشان ملی صنایع‌دستی پنج شهروروستای گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور استاندار و برخی مسوولان استانی ، نشان ملی صنایع دستی را به پنج شهر و روستای گلستان اعطا کرد.

    دریافت نشان ملی صنایع‌دستی پنج شهروروستای گلستان

    دریافت نشان ملی صنایع‌دستی پنج شهروروستای گلستان
    دریافت نشان ملی صنایع‌دستی پنج شهروروستای گلستان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از استانداری گلستان، پرونده ثبت ملی ۳۵ شهر و روستای کشور در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی بررسی شد که از این تعداد ۱۰ پرونده برای نخستین‌بار توسط گلستان در این شورا مطرح گردید.

    پس از بررسی‌های این شورا، روستای سیاه‌رودبار علی‌آبادکتول به‌عنوان دهکده صنایع‌دستی، روستای زیارت گرگان به‌عنوان روستای ملی جاجیم‌بافی، روستای شاهکوه گرگان به‌عنوان روستای ملی سوزن‌دوزی، روستای تنگلی گنبدکاووس به‌عنوان روستای ملی سوزن‌دوزی ترکمن و علی‌آبادکتول به‌عنوان شهر ملی نواربافی‌کتول در فهرست روستاها و شهرهای ملی صنایع‌دستی قرار گرفتند.

    استاندار گلستان در این مراسم گفت: روستاهای گلستان به دلیل برخورداری از جذابیت‌‎های فراوان و متنوع به شرط ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌تنهایی مقصدی برای گردشگری است.

    هادی حق شناس اظهار داشت: این استان با دارا بودن ۱۶ قوم و ۸ اقلیم متفاوت، جاذبه های تاریخی و گردشگری متعددی دارد.

    وی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی این استان گفت: شناسایی آثار فرهنگی و تاریخی، بیانگر هویت یک قوم و ملت است و باید در حفظ آن ها بکوشیم.

    وی ادامه داد: تاکنون چهار اثر شامل میراث جهانی گنبدقابوس، جنگل‌های هیرکانی، کمانچه و دو تار گلستان به ثبت جهانی رسیده است که ثبت جهانی آثار علاوه‌بر معرفی آن در سطح بین‌الملل موجب تبدیل‌شدن به مقصد گردشگری و جذب گردشگران و مسافران خواهد شد.​

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *