×
×

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان خبر داد:
کاهش ۲۵ درصدی تصادفات فوتی در استان

  • کد نوشته: 1970
  • ۱۳۹۸-۰۹-۲۷
  • ۰
  • جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تصادفات فوتی در استان گفت: در ۸ ماهه نخست امسال ۲۶۴ نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست دادند.
    کاهش ۲۵ درصدی تصادفات فوتی در استان
  • تبلیغ هدفمند

    سرهنگ مسعود فروزان اظهارکرد: اقدامات خوبی در زمینه کاهش وقوع تصادفات به ویژه تصادفات فوتی در استان انجام شده است. در یکی دو سال اخیر نیز گلستان همواره رتبه‌های نخست کشور در زمینه درصد کاهش تصادفات فوتی و تعداد جان‌باختگان را داشته است.

    وی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های استان گفت: در ۸ ماهه نخست امسال ۲۶۴ نفر در اثر تصادفات درون و برون شهری جان خود را از دست دادند در حالیکه این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۴ نفر بود.

    جانشین فرمانده انتظامی استان بیان داشت: به رغم کاهش در تعداد تصادفات فوتی اما همچنان آمار تصادفات و تلفات عابران پیاده و موتورسیکلت سواران در استان زیاد است و باید اقدامات فرهنگی در این زمینه افزایش یابد.

    وی با بیان اینکه مردم به ویژه در روستاهای حاشیه راه‌ها کمتر از پل‌های عابر پیاده استفاده می‌کنند، گفت: امکان استفاده موتورسواران از این پل‌ها وجود ندارد و با توجه به تردد ادوات کشاورزی و همچنین عبور دادن احشام از عرض جاده‌ها، همچنان شاهد بروز تصادفات در این مناطق هستیم. بارها به دستگاه‌های متولی پیشنهاد شده در این محدوده‌ها زیرگذر احداث کنند تا شرایط ایمنی برای عبور روستاییان، ادوات کشاورزی و حتی احشام آنان فراهم شود اما این اتفاق تاکنون رخ نداد.

    فروزان یکی از محورهای پرخطر در جاده‌های استان را مسیر آق‌قلا به بندرترکمن دانست و افزود: در سال‌های اخیر همواره شاهد بروز تصادفات فوتی در این محور بوده‌ایم اما هنوز برای ایمن‌سازی این مسیر کاری انجام نشده است.

    وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به افزایش وقوع سرقت‌ها در استان گفت: علاوه بر گشت‌های روزمره انتظامی با گشت‌های رضویون سپاه نیز هماهنگ هستیم. اما اینکه انتظار داشته باشند ناجا در هر محله و کوچه‌ای گشت داشته باشد با توجه به امکانات و مقدورات نیروی انتظامی ممکن نیست.

    جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در انجام گشت‌های مشترک اهتمام بیشتری داشته باشند، اظهارداشت: انتظار ما از دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه شرکت توزیع برق این است که سرقت کابل‌ها را بلافاصله به نیروی انتظامی اطلاع دهند. متأسفانه با اینکه همزمان با سرقت کابل، علت قطعی برق به مرکز پیام این شرکت ارسال می‌شود اما ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد تا موضوع به اطلاع پلیس برسد.

    نویسنده: پلیس
    منبع: پلیس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *