×
×

استاندار خراسان شمالی
بایدقوانین نظارتی به‌روزرسانی شود

  • کد نوشته: 19726
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دیوان محاسبات این استان که با حضور دادستان دیوان محاسبات برگزار شد گفت: قانون، نظارت و اجرا باید با یکدیگر تطبیق داشته باشند.
    بایدقوانین نظارتی به‌روزرسانی شود
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با قوانین نظارتی ۲۰ سال پیش نمی‌توانند خوب انجام وظیفه کنند و به همین علت باید قوانین به‌روزرسانی شود.

    بایدقوانین نظارتی به‌روزرسانی شود

    بایدقوانین نظارتی به‌روزرسانی شود
    بایدقوانین نظارتی به‌روزرسانی شود

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دیوان محاسبات این استان که با حضور دادستان دیوان محاسبات برگزار شد گفت: قانون، نظارت و اجرا باید با یکدیگر تطبیق داشته باشند.

    وی افزود: با نگاهی به پرونده های دیوان محاسبات و دستگاه های نظارتی باید پرسید چرا با وجود زحماتی که کشیده می شود باز هم در اجرا مشکل داریم و پرونده تشکیل می شود.

    وی افزود: ادامه دادن با روش های قبلی نظارتی خسارت به دنبال دارد و در این بین مردم بیشتر متضرر می شوند و حتی حاکمیت هم صدمه می خورد.

    استاندار خراسان شمالی افزود: افرادی که به حوزه اجرا واقفند می دانند که کار اجرایی مدیران دستگاه‌ها سخت است به ویژه این که اداره امور اجرایی در زمان حال آن هم با قوانین قدیمی بسیار سخت است.

    خسارت کارهای انجام نشده به مردم

    شجاعی خواستار به روز شدن سیستم نظارتی شد و خاطرنشان کرد: مدیرانی که کار نمی کنند خسارت بیشتری به استان می زنند و نمونه آن مجوز ساخت کارخانه خودرو در استان است که از سال ۸۸ به دلیل اختصاص نیافتن زمین بر زمین مانده و عاقبت نیز سرمایه گذار در استانی دیگر شروع به کار کرد.

    وی خاطرنشان کرد: تطبیق قوانین لازم است و باید یک بار برای همیشه این کار را انجام داد زیرا در غیر این صورت مدیران تنها راه آسیب ندیدن را کار نکردن می بینند و بخش خصوصی هم پای کار نمی آید و این در حالی است که بخش خصوصی باید با ایجاد اشتغال سفره مردم را رونق ببخشد.

    شجاعی با اشاره به سفرهای مختلف مسوولان کشور به استان اظهار داشت: در این سفرها و در مراجعات و ملاقات با مسوولان ارشد کشوری در تهران تفاهم نامه هایی امضا شده است که باید مدیران پیگیر جذب آن ها باشند اما برخی مدیران اصلا پیگیری نمی کنند و نیستند.

    وی با اشاره به اینکه در آستانه دهه فجر هستیم افزود: پروژه های بالای ٩۵ درصد در هر حوزه ای برای افتتاح در این دهه جمع بندی شود تا مردم بهره مند شوند و همچنین فرمانداران مکلف به پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی هستند.  

    بانک های خصوصی که قانون را اجرا نکنند تعطیل می شود

    رییس شورای اداری استان خراسان شمالی خواستار ارائه گزارش از میزان منابع و مصارف بانک های خصوصی و دولتی شد و گفت: بانک های خصوصی باید قوانین را اجرا کنند و اجازه نمی دهیم بیش از این منابع مالی مردم استان در جای دیگر هزینه ای شود و اگر غیر از این باشد  تعطیل می شوند.

    شجاعی بر ارتباط بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی با اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: رسانه های استان با انصاف قلم می زنند و دستگاه های اجرایی نیز باید با آنها همکاری کنند و گزارش عملکرد بدهند.

    نگاه نظارتی مجلس یازدهم

     نماینده پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در مجلس یازدهم موضوع نگاه نظارتی بر حسن اجرای قوانین تاکید شده و این بخش قویتر از بخش قانونگذاری است چرا که اگر قانونی دقیق نوشته شود اما درست اجرا نشود در زندگی مردم نمود و بروز نخواهد داشت.

    محمد وحیدی  شرایط استان را به لحاظ انسجام مدیریتی مطلوب دانست و افزود: نهادهای نظارتی به تخصیص اعتبارات در مدت زمان تعیین شده توجه داشته باشند زیرا برای استان هایی مانند خراسان شمالی تخصیص به موقع اعتبار  مهم است و گاه زمانی بودجه به دست دستگاه‌های اجرای می رسد که دیگر امکان هیچ کاری نیست.

    دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز در این جلسه اظهار داشت: دادستانی از ظرفیتی که در دستگاه های نظارتی دارد استفاده می کند و دیوان محاسبات نیز به عنوان یکی از دستگاه های نظارتی در کنار اقدامات پیشگیرانه نقش مهمی در برخورد با تخلفات نیز دارد.

    سید جواد ایلالی گفت: یکی از گزارش‌های دیوان محاسبات به دادستانی بجنورد منجر به تشکیل پرونده مهمی شد که در سطح ملی نیز بروز دارد.

    جلوگیری از تخلف سه هزار و ۷۰ میلیارد ریالی

    مدیرکل سابق دیوان محاسبات نیز در این نشست از کاهش ۵۰درصدی واخواهی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبرداد.

    خدانظر پاکدامن افزود: این کاهش نشان دهنده موفق بودن سیاست های پیشگیری دیوان محاسبات است.

    وی افزود: با اقداماتی که انجام شد دیوان محاسبات توانست از تخلف سه هزار و ۷۰ میلیاردریالی جلوگیری کند و ۷۲درصد از آن که ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال می شود با اصلاح وضعیت  به حساب خود دستگاه و خزانه بازگشت.

     در پایان این آیین مهدی زهرابی به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات خراسان شمالی منصوب و از زحمات پاکدامن مدیرکل سابق این اداره کل قدردانی شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *