×
×

معاون استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:
راهکارمنطقی قطع گازصنایع خراسان شمالی جهت مدیریت انرژی نیست

  • کد نوشته: 19780
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، غلامرضا هوائی در هشتمین نشست کارگروه امور زیربنایی استان با ابراز نگرانی از این موضوع که اگر مصرف گاز مدیریت نشود در سال های آینده به دلیل افزایش صنایع و تعداد روستاهای گازرسانی شده به مشکل خواهیم خورد، گفت: قوانین مختلفی برای مدیریت مصرف سوخت وجود دارد اما مصرف گاز در بخش خانگی را باید با ارائه راهکارهای کارشناسی شده و اعمال سیاست های تشویقی مدیریت کنیم.
    راهکارمنطقی قطع گازصنایع خراسان شمالی جهت مدیریت انرژی نیست
  • تبلیغ هدفمند

    بجنورد- بازار کسب کار آنلاین – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: قطع گاز صنایع بویژه پتروشیمی راهکار منطقی برای مدیریت مصرف انرژی نیست و باید مصرف آن در بخش خانگی مدیریت شود.

    راهکارمنطقی قطع گازصنایع خراسان شمالی جهت مدیریت انرژی نیست

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، غلامرضا هوائی در هشتمین نشست کارگروه امور زیربنایی استان با ابراز نگرانی از این موضوع که اگر مصرف گاز مدیریت نشود در سال های آینده به دلیل افزایش صنایع و تعداد روستاهای گازرسانی شده به مشکل خواهیم خورد، گفت: قوانین مختلفی برای مدیریت مصرف سوخت وجود دارد اما مصرف گاز در بخش خانگی را باید با ارائه راهکارهای کارشناسی شده و اعمال سیاست های تشویقی مدیریت کنیم.

    هوائی با ابراز نگرانی از افزایش مصرف گاز بویژه در بخش خانگی در سال های اخیر، افزود: نزدیک به ۹۰ درصد مصرف گاز کشور در بخش خانگی است که این میزان در استان حدود ۸۰ درصد می باشد و مابقی در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: شهرداری ها می توانند با تعریف سیاست های تشویقی مانند تخفیف در صدور پروانه در بهینه سازی مصرف انرژی در منازل مسکونی ورود داشته باشند.

    وی افزود: با هدف مدیریت مصرف سوخت دریافت پایان کار ساختمان ها می تواند همراه با رعایت راهکارها مانند دریافت برچسب انرژی باشد.

    مصرف برق در نیروگاه شیروان از دیگر موضاعات این نشست بود که هوائی در این خصوص خاطر نشان کرد: باید از مراکز دیسپاچینگ ملی برق و گاز بخواهیم سهمیه گاز استان افزایش یابد و از وزارت نیرو بخواهیم مدیریت برق استان را مستقل کند.

    پیشتر، معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۸۵ درصد گاز استان را مشترکان بخش خانگی می‌سوزانند که اوج مصرف آن اوایل هفته جاری بود بطوریکه بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز در هر شبانه روز در استان مصرف شد.

    حسن افتخاری اظهار داشت که محدودیت گاز پتروشیمی خراسان (بجنورد) و آلومینای ایران (جاجرم) برداشته شده اما گاز سایر صنایع استان از جمله نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، ریخته گری و لوله گستر اسفراین هنوز قطع است.

     قطع گاز نیروگاه‌های برق استان شنبه هفته جاری موجب خاموشی ناگهانی برق  در مناطقی از بجنورد، مرکز خراسان شمالی و چهار شهرستان دیگر این استان و غافلگیری مردم شد.

    این قطعی برق بخش های زیادی از مناطق شهری و روستایی شهرستانهای بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و فاروج را در تاریکی فرود برد که این خاموشی تا حدود ۲ ساعت به طول انجامید.

    تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که این استان در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرده است.

    نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان (بجنورد)، آلومینای ایران (جاجرم)، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که گاز طبیعی مصرف می کنند.

    در خراسان شمالی، ۳۱۹ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است.

    اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

    خراسان شمالی دارای ۳۲۶ هزار مشترک در بخش های صنعتی، خانگی و عمومی است که حدود ۷۳۷ مشترک مربوط به بخش صنعتی است.

    سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۰ درصد است.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *