×
×

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمال
غربالگری شنوایی۸۸۰۰ نوزادخراسان شمالی

  • کد نوشته: 19782
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین هاجر پاکدین اظهار داشت: علاوه بر غربالگری شنوایی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ کودک زیر پنج سال نیز در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری شدند.
    غربالگری شنوایی۸۸۰۰ نوزادخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    بجنورد- بازار کسب کار آنلاین- معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: هشت هزار و ۸۰۰ نوزاد استان در ۹ ماه امسال غربالگری شنوایی شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود هفت درصد کاهش دارد.

    غربالگری شنوایی۸۸۰۰ نوزادخراسان شمالی

    غربالگری شنوایی۸۸۰۰ نوزادخراسان شمالی
    غربالگری شنوایی۸۸۰۰ نوزادخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین هاجر پاکدین اظهار داشت: علاوه بر غربالگری شنوایی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ کودک زیر  پنج سال نیز در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری شدند.

    وی از اجرای برنامه  فراگیر شناسایی اختلالات ژنتیکی در افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی برای خانواده های سه معلولی، چهار معلولی، پنج معلولی و بیشتر از آن نیز خبر داد.

    پاکدین گفت: در خراسان شمالی ۱۱ خانوار دارای سه معلول، ۳۴ خانوار دارای چهار معلول، ۶ خانواده پنج معلول و یک خانواده دارای ۶ معلول تحت پوشش بهزیستی است که از خدمات مشاوره ای مراکز مشاوره ژنتیک استفاده می کنند.

    وی خاطرنشان کرد: چهار مرکز مشاوره ژنتیک در استان فعال است و عموم مردم می توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.

    پاکدین گفت: هزینه آزمایشات ژنتیک و ویزیت مشاوره ژنتیک برای افراد تحت پوشش بهزیستی رایگان است و سایر افراد غیرمددجو  اما نیازمند نیز تا سقف ۷۵ درصد از کمک هزینه انجام آزمایش و ویزیت برخوردار می شوند.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

    ۴۴ هزار خانوار در خراسان شمالی تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند و رتبه این اداره کل با توجه به نسبت افراد تحت پوشش به جمعیت رتبه ۹ و در تعداد مستمری‌بگیران رتبه ۵ کشور است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *