×
×

رییس اداره اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی
سنددارشدن۲۰۵موقوفه خراسان شمالی

  • کد نوشته: 19788
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهدی محمودی اظهار داشت: از موقوفات دارای سند، پنج هزار و ۴۱۰ موقوفه متصرفی و ۳۶۰ موقوفه غیرمتصرفی است.
    سنددارشدن۲۰۵موقوفه خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی  گفت: این استان پنج هزار و ۷۷۵ فقره موقوفه دارد که در ۹ ماهه امسال ۲۰۵ فقره آن سنددار شده است.

    سنددارشدن۲۰۵موقوفه خراسان شمالی
    سنددارشدن۲۰۵موقوفه خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهدی محمودی اظهار داشت: از موقوفات دارای سند، پنج هزار و ۴۱۰ موقوفه متصرفی و ۳۶۰ موقوفه غیرمتصرفی است.

    وی افزود: همچنین از مجموع موقوفات استان سه هزار و ۶۳۸ موقوفه منفعتی و ۲ هزار و ۱۳۷ موقوفه انتفاعی است.

    محمودی گفت: از موقوفات باقیمانده تعدادی به دلیل اینکه جزو اموال غیرمنقول هستند، قابلیت صدور سند را ندارند.
    وی در ادامه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمامی موقوفات و رقباتی که قابلیت اخذ سند دارند، سنددار می شوند تا به جایی که هیچ موقوفه ای بدون سند نباشد.

    رییس اداره اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه اخذ سند برای موقوفات در چند سال اخیر به صورت جدی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با وجود این، ادارات ثبت اسناد با توجه به حجم کاری فقط به ترتیب اولویت هر سال امکان صدور سند برای تعدادی از موقوفات را دارند.  

    وی یادآور شد: بر اساس سهمیه تعیین شده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، سالانه باید تعداد زیادی از رقبات استان دارای سند شود ولی با توجه به اینکه سنددار کردن موقوفات زمانبر است و باید در نوبت اجرا در سازمان ثبت اسناد قرار گیرند شاید رسیدن به سهمیه تعیین شده ممکن نشود.

    محمودی، سنددار کردن موقوفات را در جلوگیری از دخل و تصرفات غیرقانونی، حفظ و حراست از آنها و نیز جلوگیری از تعدی به موقوفات بسیار تاثیرگذار خواند.  

    خراسان شمالی بیش از ۱۱ هزار رقبه،  هزار و ۴۱۱ مسجد و ۳۶۴ حسینیه، مهدیه و فاطمیه دارد.  

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *