×
×

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان
بازنگری طرح هادی۴۰درصدازروستاهای گلستان

  • کد نوشته: 19799
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدمحمد حسینی اظهار داشت: تاخیر در بازنگری این طرح باعث افزایش قیمت زمین در روستا، مهاجرت به شهرها برای سکونت و مشکل در ارایه خدمات دستگاه ها می شود.
    بازنگری طرح هادی۴۰درصدازروستاهای گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    گرگان – بازار کسب کار آنلاین – مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: طرح‌ هادی ۴۰ درصد روستاهای استان با هدف تداوم تخصیص اعتبار برای تامین عادلانه امکانات و کمک به ماندگاری جوانان در روستاها نیازمند بازنگری است.

    بازنگری طرح هادی۴۰درصدازروستاهای گلستان
    بازنگری طرح هادی۴۰درصدازروستاهای گلستان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدمحمد حسینی اظهار داشت: تاخیر در بازنگری این طرح باعث افزایش قیمت زمین در روستا، مهاجرت به شهرها برای سکونت و مشکل در ارایه خدمات دستگاه ها می شود.

    وی بیان کرد: بر اساس برآورد اولیه، بازنگری در طرح هادی ۳۵۷ روستای گلستان به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

    مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: مهاجرت معکوس، بالابردن توان اقتصادی و ماندگاری نیروی مولد از جمله اهداف اجرای طرح هادی روستایی است.

    حسینی گفت: در اجرای طرح هادی تاکنون انجام زیرسازی، آسفالت و محوطه‌سازی در ۶۷۲ روستای گلستان آغاز شده که مجموع این طرح ها دارای پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی است.

    وی ادامه داد: سال گذشته ۹۷۷ پروژه در قالب طرح‌های هادی روستایی در گلستان انجام شد و ۳۸۳ روستا با هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از این طرح‌ها برخوردار شدند.

    وی گفت: امسال هم هزار میلیاد ریال اعتبار برای هزار پروژه در ۳۹۲ روستای گلستان مصوب شده که در دهه فجر شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها و بهره برداری از چند طرح خواهیم بود.

    طرح هادی روستاها در دوره ۱۰ ساله پس از تهیه آن بازنگری می شود تا نیازهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه ریزی لازم براساس نیازهای جدید انجام شود.

    در گلستان حدود ۵۰۰ هزار خانوار سکونت دارند که از این تعداد ۲۳۰ هزار خانوار روستایی هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *