×
×

رئیس مجلس
اولویت مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه است

  • کد نوشته: 19863
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی خود در سفر ۲ روزه به استان چهارمحال و بختیاری افزود: اعتقاد ما بر این است که با اصلاح ساختار بودجه، بسیاری از مشکلات کنونی کشور به ویژه کسری بودجه و چالش دیوانسالاری که طی یکصد سال اخیر مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است، برطرف می‌شود.
    اولویت مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه است
  • تبلیغ هدفمند

    شهرکرد- بازار کسب‌کارآنلاین- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مصمم هستیم اصلاحات را در مجلس یازدهم از ساختار بودجه آغاز کنیم تا درآمدها پایدار شود.

    اولویت مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه است

    اولویت مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه است
    اولویت مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه است

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی خود در سفر ۲ روزه به استان چهارمحال و بختیاری افزود: اعتقاد ما بر این است که با اصلاح ساختار بودجه، بسیاری از مشکلات کنونی کشور به ویژه کسری بودجه و چالش دیوانسالاری که طی یکصد سال اخیر مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است، برطرف می‌شود.

    وی ادامه داد: در بسیاری از مناطق کشور از جمله استان چهارمحال و بختیاری اجرای طرح‌های مهم از جمله راهسازی و حوزه سلامت با کُندی پیش می‌رود که این موضوع به ساختار بودجه بازمی‌گردد از این‌رو مصمم هستیم تا در این حوزه تحولاتی ایجاد کنیم.

    ‌قالیباف تصریح کرد: اصلاح ساختار بودجه در سیاست‌های کلان کشور هم وجود دارد و مقام معظم رهبری در سال ۹۷خطاب به دولتمردان بر این موضوع تاکید داشتند، اما طی این سالها اتفاقی در این خصوص شکل نگرفت.

    رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما مجلس وظیفه دارد تا ساختار بودجه را اصلاح کند تا بر اساس آن درآمدها را پایدار و واقعی کنیم و در هزینه‌ها دقت بیشتری شود.

    قالیباف تصریح کرد: به صراحت به مردم می‌گویم که در هزینه درآمدهای ارزی دقت لازم صورت نگرفته است و در حالی که باید ۹میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی هزینه می‌شد اما آیا این پول هزینه شده است؟ مردم خود قضاوت کنند که آیا در کالاهای اساسی ارزانی مشاهده می‌کنند یا شاهد گرانی‌های لجام گسیخته هستند.

    وی در ادامه یکی از تاثیرات اصلاح ساختار بودجه را حذف دلالان در بازار کشور عنوان کرد و گفت: امروز بیشترین سود را دلالان می‌برند به طوری که برای مثال، فاصله اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار گیر دلال می‌آید که این موضوع ریشه در ساختار بودجه و سیاست‌های پولی کشور دارد.

    قالیباف، تامین معیشت،محرومیت‌زدایی، حفظ سلامت و رونق تولید و اشتغال را رویکرد اصلی مجلس در بودجه ۱۴۰۰ عنوان کرد و اظهار داشت: در همین راستا انضباط در بودجه به طور جدی پیگیری می‎شود.

    رییس مجلس یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود سوء مدیریت و دیوانسالاری در تصمیم‌گیری و اجرا را از نقاط آسیب‌پذیر کشور دانست و گفت: این ۲ معضل فرصت‌های ما را از بین می‌برد در همین راستا مجلس شورای اسلامی مصمم است با نظارت خود و از سوی دیگر قانونگذاری در مسیر حذف قوانین مزاحم این معضلات را از میان بردارد و بستر را برای خدمات‌رسانی به مردم تسهیل کند.

    قالیباف، هدف سفر های استانی خود را کمک به دولتمردان برای رفع مشکلات موجود در راستای خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: به دنبال مچ‌گیری در این نظارت‌ها نیستم و از آنجا که سابقه اجرایی دارم خود را با تمام وجود مکلف به کمک به مدیران اجرایی می‌دانم.

    وی کشور را نیازمند به مدیران قوی، شجاع و امین دانست و افزود: برخی نظارت‌ها به گونه‌ای است که نه تنها مانع از شکل‌گیری تخلف نمی‌شود بلکه شجاعت را از مدیران توانمند می‌گیرد که این موضوع یک آسیب جدی در هر بخشی از قوا است.

    رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به مسائل و مشکلات استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: باید همه بخش‌ها به ویژه مجلس و دولت به یکدیگر کمک کنند تا خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم استان ارتقا داده شود چرا که وجود فقر مطلق در برخی مناطق محروم پسندیده نیست.

    قالیباف خاطرنشان کرد: این استان قابلیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف از جمله پارک علم و فناوری دارد و ظرفیت‌های انسانی از جمله نیروهای متخصص و ظرفیت‌های فنی این استان با استانهای پیشرفته کشور رقابت می‌کند اما باید محرومیت غیرقابل تحملی که در این استان وجود دارد را با کمک نهادهای مختلف از میان برداریم.

    وی به مطالبات مردم این استان در حوزه آب نیز اشاره کرد و گفت: مردم این استان دیدگاه منصفانه‌ای در خصوص آب و مسائل انتقال آن دارند و معتقدند که آب انفال است و همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند اما نیازهای این استان در بخش‌های مختلف هم باید دیده شود که تلاش می‌شود با طرح این موضوع در کمیسیون‌های مربوطه و در نشست با وزیر نیرو به تفاهم درستی در این خصوص برسیم.

    وی توسعه زیرساخت‌های مهم استان از جمله راه‌های روستایی و اصلی را از دیگر اولویت‌های این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: باید در موضوعات زیرساختی تلاش شود تا پیشران‌های اصلی استان در مسیر خود قرار گیرند و زمینه توسعه و پیشرفت استان را فراهم آورند.

     به گزارش بازار کسب‌کارآنلاین به نقل ازایرنا، محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه ۱۷ دی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد که در نخستین روز از سفر خود به صورت هوایی به شهرستان‌های اردل، لردگان، خانمیرزا، بروجن و بن سفر کرد و از طرح‌های صنعتی، آبرسانی، راهسازی و زیرساختی استان بازدید و نظارت میدانی کرد و در روز دوم پس از ادای احترام به شهیدان این استان در گلزار شهدای شهرکرد با امام جمعه شهرکرد و جمعی از روحانیون استان دیدار کرد و پس از سفر هوایی به کوهرنگ در جلسه جمع‌بندی سفر حاضر شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *