×
×

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرنوشت جنگ بافتح میمک وهمراهی عشایروارتش تغییرکرد

  • کد نوشته: 19917
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، سرتیپ دوم ستاد امیر محمدرضا فولادی روز جمعه در آیین چهلمین سالگرد عملیات ضربت ذوالفقار و فتح میمک به اهمیت تصرف میمک اشاره کرد و اظهار داشت: میمک به علت ارتفاعات راهبردی خود از ۸۰ سال پیش همواره مورد مناقشه ایران و عراق بود چرا که ارتفاعات این منطقه تا کیلومترها از عمق خاک سرزمین حریف را در تسلط خود دارد و صدام نیز با اشراف به این موضوع قبل از شروع جنگ اقدام به تصرف میمک کرد.
    سرنوشت جنگ بافتح میمک وهمراهی عشایروارتش تغییرکرد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آزادسازی میمک با مشارکت فراگیر عشایر و قوای نظامی به ویژه ارتش، سرنوشت جنگ را تغییر داد و صدام متوجه قدرت حریف مقابل خود شد.

    سرنوشت جنگ بافتح میمک وهمراهی عشایروارتش تغییرکرد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، سرتیپ دوم ستاد امیر محمدرضا فولادی روز جمعه در آیین چهلمین سالگرد عملیات ضربت ذوالفقار و فتح میمک به اهمیت تصرف میمک اشاره کرد و اظهار داشت: میمک به علت ارتفاعات راهبردی خود از ۸۰ سال پیش همواره مورد مناقشه ایران و عراق بود چرا که ارتفاعات این منطقه تا کیلومترها از عمق خاک سرزمین حریف را در تسلط خود دارد و صدام نیز با اشراف به این موضوع قبل از شروع جنگ اقدام به تصرف میمک کرد.

    وی یادآور شد: با تصرف میمک مردم عشایر ایل خزل و ارتش اقدام به بازپس گیری میمک کردند و فرماندهان ارتش همزمان ۲ گزینه آزادسازی مهران و میمک را داشتند که آزادسازی میمک باتوجه به موقعیت سوق الجیشی خود به گزینه اول و اصلی برای فرماندهان و اتاق فکر جنگ کشور انتخاب شد.

    امیر فولادی اظهار داشت: یکی دیگر از دستاوردهای فتح میمک اهمیت حضور نیروی مردم و عشایر بود که پیش از این عملیات چندان مورد توجه نبود اما بعد از این عملیات سازماندهی و آموزش و بسیج نیروهای مورد توجه فرماندهان قرار گرفت و بسیج مردمی نقشی پررنگ در جنگ را ایفا کردند.

    وی تاکید کرد: اکنون برای ماندگاری این حماسه ها برای نسل های آینده باید گذشته های پرافتخار و حماسه های جنگ تحمیلی فراموش نشود و نسل به نسل در آینده با رشادت های مردمان سرزمین خود در گذشته آشنا شوند.

    رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جنگ جبهه استکبار امروز شدیدتر شده و به شیوه های نوین تر بر علیه ایران اسلامی در جریان است و دشمن اکنون با حربه هایی چون تهدید، تحریم، توطئه، تطمیع، تزویر و سایر هجمه ها به مصاف ایران مقتدر آمده اند.

    وی افزود: آمریکا قبل از انقلاب بر علیه شوروی سابق انواع معاهده های نظامی را تشکیل داد و ایران در زمان رژیم پهلوی عضو این معاهده ها بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا بر علیه ایران اسلامی و جلوگیری از صدور انقلاب، معاهده های نظامی و اقتصادی را تشکیل داده است اما می داند که ایران در برابر آنها دشمنی مقتدر است.

    امیر فولادی یادآور شد: اکنون که دشمن در صدد ضربه زدن به انقلاب است، باید با اتکا و ایمان به خداوند، اعتماد و خودکفایی نسبت به خودباوری و ظرفیت های داخلی، اتحاد و انسجام بین مردم و مسوولان، تبعیت از فرامین امام راحل و رهبری و تداوم مسیر راه شهید سلیمانی از هجمه های دشمن عبور کنیم.

    وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی در هر پست و مقام و صنفی اگر به وظایف دینی و اسلامی خود پایبند باشند ایران بیش از پیش به سرافرازی در سطح بین الملل می رسد و باید آنها همواره در برابر هجمه های دشمنان این مرز و بوم  هوشیار باشند و راه های نفوذ و دسیسه را بر استکبار ببندند.

    وی گفت: ایران اسلامی در همان بدو انقلاب و حتی مبارزات پیش از انقلاب آبستن حوادث زیادی بوده است که اگر به مانند نمونه فقط به رویدادهای دی ماه اشاره کنیم می توان به شهادت فدائیان اسلام و ایت الله غفاری، قیام مردم قم، عملیات های بزرگ جنگ تحمیلی واقع شده در دی ماه، حادثه سقوط هواپیما و شهادت جمعی از توابع هوانیروز ارتش نظیر شهیدان ستاری و اردستانی، واقعه ۹ دیماه و همبستگی مردم با رهبری و انقلاب بعد از فتنه ها و آشوب های سال ۸۸، ترور شهید سلیمانی اشاره کرد.

    وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ انسان سازی و رشادت بود، افزود: در این دانشگاه و مکتب شاگردانی سرافراز و جسور چون شهیدان سلیمانی بود که دشمن را در جبهه های مقاومت به ستوه آورد و کرنش و احترام عالی ترین مقام های نظامی دنیا از جمله روسیه را معطوف خود ساخت.

    وی یادآور شد: ایران در جنگ مظلوم و تنها و فقط متکی به خداوند بود و رمز پیروزی ایران اسلامی بر دشمن نیز همین ایمان مطلق به خداوند و امدادهای غیبی، اتحاد، انسجام و غیرت ملی، همبستگی نهادهای نظامی ارتش، سپاه و ژاندارمری سابق (نیروی انتظامی کنونی) و حضور گسترده بسیج مردمی بود.

    وی تاکید کرد: دشمن در زمانی به ایران حمله کرد که کشور درگیر غائله هایی چون کردستان و زاهدان و گروهک های تجزیه طلب و آشوب های داخلی بود و ارتش نیز به عنوان تنها نهاد نظامی کشور  چون به دشمن استکبار و حامی مردم و انقلاب تبدیل شد، مورد هجمه ها و فشارهایی چون انحلال، تحریک فرماندهان میانی و سربازان برای تمرد از فرماندهان ارشد، کودتا، نفوذ، توطئه و سایر موارد مواجه بود اما با اقتدار و پیروی از فرامین امام راحل از این دسیسه ها سربلند بیرون آمد و پای ثابت جنگ تحمیلی و دفاع از امنیت ایران اسلامی شد.

    به گزارش ایرنا، این آیین که هرسال در منطقه عمومی میمک برگزار می شد امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در مصلی شهر ایلام و با حضور تعداد محدودی از خانواده شهدا و ایثارگران، پیشکسوتان دفاع مقدس، بزرگان ایل خزل، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی  استان برگزار شد.

    رونمایی از کتاب میمک در جنگ تحمیلی نوشته سرتیپ بسطامی، مداحی در وصف شهید سلیمانی، تقدیر از خانواده شهید سهرابی تنها شهید مدافع حرم استان ایلام، جمعی از خانواده های شهدای عملیات فتح میمک و پیشکسوتان این عملیات از ایل خزل از دیگر برنامه های این آیین بود.

    منطقه عمومی میمک واقع در شهرستان مهران ۲۹ شهریورماه سال ۵۹ به تصرف دشمن بعث دارمد و در یک عملیات یک ماهه سرانجام در ۱۹ دیماه همان سال بازپس گیری شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *