×
×

رئیس پلیس فتا استان اردبیل
۹۲درصدپرونده‌های سایبری اردبیل کشف شد

  • کد نوشته: 19978
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی پليس ‌فتا: سرهنگ علي قهرمان طالع رئيس پليس فتا استان اردبیل گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه و محدودیت‌های صنفی اعمال‌شده توسط ستاد مبارزه با این بیماری کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تعطیل که این کار باعث افزایش زمان حضور و فعالیت اقشار مختلف جامعه در محیط اینترنت و درنتیجه توجه بیش‌ازپیش شیادان سایبری به این فضا و انجام کلاهبرداری و فریب کاربران با استفاده از شگردهای جدید شده است.
    ۹۲درصدپرونده‌های سایبری اردبیل کشف شد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان اردبیل ضمن اعلام کاهش ۳۲ درصدی وقوع جرائم سایبری از افزایش کشف ۶۸ درصدی این پرونده‌ها در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

    ۹۲درصدپرونده‌های سایبری اردبیل کشف شد

    ۹۲درصدپرونده‌های سایبری اردبیل کشف شد
    ۹۲درصدپرونده‌های سایبری اردبیل کشف شد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا: سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه و محدودیت‌های صنفی اعمال‌شده توسط ستاد مبارزه با این بیماری کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تعطیل که این کار باعث افزایش زمان حضور و فعالیت اقشار مختلف جامعه در محیط اینترنت و درنتیجه توجه بیش‌ازپیش شیادان سایبری به این فضا و انجام کلاهبرداری و فریب کاربران با استفاده از شگردهای جدید شده است.  

    وی ادامه داد: رشد حضور سیستم‌های هوشمند و دسترسی وسیع به فضای مجازی در محیط خانه و خانواده باعث شده است تا آنان بیشتر در معرض ریسک و خطر جرائم سایبری قرار بگیرند که در همین راستا پلیس فتا استان اردبیل با اقدامات پیشگیرانه خود در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۳۳۳ نفر از مجرمین سایبری را دستگیر و به دست قانون سپرده است.   
     
    سرهنگ قهرمان طالع اظهار داشت: کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت اینترنتی غیرمجاز و هتک حیثیت ۳ جرمی هستند که ازنظر فراوانی وقوع، ۷۷ درصد از کل جرائم رخ‌داده در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان را شامل می‌شوند.

    قهرمان طالع افزود: شیادان سایبری در کلاهبرداری‌های رایانه‌ای که ۲۷ درصد از پرونده‌های سایبری را تشکیل می‌دهد از ترفندهایی همچون قمار و شرط‌بندی آنلاین، برنده شدن جایزه، درخواست وجه بانفوذ به اکانت شبکه‌های اجتماعی و دریافت بیعانه در سایت‌های ثبت آگهی استفاده کرده و از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

    این مقام مسئول گفت: نقطه اشتراک بیش از ۹۵ درصد برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی هدایت کاربران به درگاه‌های بانکی جعلی یعنی همان فیشینگ است که ۲۶ درصد از جرائم سایبری را شامل و مجرمان در این روش از شگردهایی همچون خرید کالاهای خاص، ممنوعه و لوکس، شارژ سیم‌کارت و اینترنت، دانلود اپلیکیشن‌های مختلف و ثبت‌نام در سامانه‌های مختلف دولتی و شرکتی بهره می‌برند.

    رئیس پلیس فتا استان اردبیل عنوان کرد: این روزها بخش قابل‌توجهی از رفتارهای روزمره انسان در فضای مجازی رخ می‌دهد. ازجمله این رفتارهای مجرمانه و متأسفانه پرتکرار، انتشار مطالب دروغ و خلاف واقع و هتک حیثیت و نشر اکاذیب و آبروی ریزی افراد است که ۲۴ درصد از پرونده‌های پلیس فتا را شامل می‌شود و متهمین این‌گونه پرونده‌ها بدون توجه به مجازات قانونی از این فضا برای تسویه‌حساب‌های شخصی و انتشار مطالب خصوصی افراد استفاده می‌کنند.

    علی قهرمان طالع تأکید کرد: پلیس فتا همیشه و به‌صورت متوالی در عرصه مبارزه با قمار و شرط‌بندی در سایت‌ها و کانال‌های مختلف، مقابله با جولان اراذل‌واوباش در صفحات شبکه‌های اجتماعی، مبارزه با خریدوفروش مواد مخدر و همچنین سلاح سرد و گرم فعال بوده و به دنبال مهم‌ترین مأموریت خود که همان ایجاد محیطی امن برای کاربران این فضاست، می‌باشد. 

    این مقام انتظامی تصریح کرد : لازمه در امان ماندن هم‌وطنان در محیط اینترنت عدم اعتماد به فعالان این فضا و در مقابل افزایش هوشیاری، آگاهی و سواد سایبری و همچنین کنترل فرزندان در محیط سایبری است؛ که خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت، مطالب و آموزش‌های سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir استفاده کرده و برای دریافت هرگونه مشاوره با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *