×
×

سقوط سکه به کانال۱۰میلیون تومانی

  • کد نوشته: 20056
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۱
  • ۰
  • به گزارش روز شنبه بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، روند نزولی قیمت طلا و سکه که در هفته‌های اخیر کند شده بود، امروز شتاب گرفت؛ پس از کاهش نرخ ارز و افت انس جهانی طلا، فعالان بازار طلا و سکه از صبح امروز با ریزش قیمت ها مواجه شدند که تا پایان ساعت معاملات ادامه داشت.
    سقوط سکه به کانال۱۰میلیون تومانی
  • تبلیغ هدفمند

    ریزش قیمت‌ها در بازار طلا با شتاب ادامه دارد به طوری که بهای سکه در پایان معاملات امروز با ریزش حدود ۸۰۰ هزار تومانی در آستانه سقوط به کانال ۱۰ میلیون تومانی قرار گرفت.

    سقوط سکه به کانال۱۰میلیون تومانی

    سقوط سکه به کانال۱۰میلیون تومانی

    به گزارش روز شنبه بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، روند نزولی قیمت طلا و سکه که در هفته‌های اخیر کند شده بود، امروز شتاب گرفت؛ پس از کاهش نرخ ارز و افت انس جهانی طلا، فعالان بازار طلا و سکه از  صبح امروز با ریزش قیمت ها مواجه شدند که تا پایان ساعت معاملات ادامه داشت.

    بر این اساس،  ارزش سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۷ امروز به ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون  و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

    علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۹۸ هزار ۱۵۳ تومان و انس جهانی طلا نیز به یک‌ هزار و ۸۵۰ دلار و سنت رسید.

    چرا قیمت طلا کاهش یافت؟

    کاهش چند روزه قیمت طلا ناشی از عوامل متعددی است.

    در این رابطه «ابراهیم محمدولی»، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: در کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر دو عامل به صورت مستقیم تأثیر گذار بوده است که نخستین عامل،  کاهش انس جهانی است.

    وی توضیح داد: هرگاه قیمت انس جهانی کاهش پیدا کند به طور مستقیم بر قیمت طلا در داخل کشور اثر گذاشته و افت آن را در پی خواهد داشت. در روزهای اخیر قیمت انس جهانی پایین آمده و با کاهش قیمت طلای داخلی همراه شده است.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه عامل دوم افت نرخ سکه،  قیمت ارز است، افزود: بازار ارز در روزهای اخیر با کاهش روبه رو شده و به موازات آن قیمت طلا نیز روند افت داشته است.

    وی ادامه داد: وقتی این دو عامل رخ می‌دهد عامل سوم تقاضا نیز وارد شده و بر کاهش قیمت اثر می‌گذارد. یعنی با افت قیمت طلا میزان تقاضا نیز کاهش می‌یابد. در روزهای اخیر نیز مردم با نزول قیمت طلا، خرید خود را به تعویق انداخته‌اند تا ببینند در روزهای آینده وضعیت بازار به چه صورت خواهد بود. این کاهش تقاضا هم خود عاملی در افت قیمت طلا در روزهای اخیر بوده است.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره چشم اندازه آینده بازار طلا در یک ماه آتی عنوان داشت: اگر روال بازارهای ارز و انس جهانی بر همین روال باشد و به سوی ثبات قیمت حرکت کنند قیمت طلای داخلی نیز به سمت ثبات خواهد رفت و با نوسانات اندکِ کاهشی و یا افزایشی همراه خواهد بود.

    محمدولی به وضعیت بخش تقاضا اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته های اخیر تقاضای مردم به سمت مصنوعات طلا و سکه متمایل بوده و کمتر گرایش به طلای آب‌شده داشته‌اند. همچنین با توجه به نزدیکی پایان سال و فرارسیدن عید نوروز انتظار می‌رود گرایش به سمت مصنوعات طلا و سکه بیشتر نیز بشود.

    وی به وضعیت حباب در بازار سکه نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس قیمت امروز،  سکه بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان حباب دارد.

    این کارشناس بازار طلا به وضعیت معاملات این بازار پرداخت و عنوان داشت: پیش‌بینی می‌شود در صورتی که شرایط جاری برقرار باشد و اتفاق خاصی رخ ندهد، یعنی عواملی غیر از انس جهانی و بازار ارز بر قیمت طلا اثر قابل توجهی نداشته باشند بازار طلا در آینده با رونق مواجه شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *