×
×

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان
کشف۴۵۰میلیاردریال کالای قاچاق درگلستان

  • کد نوشته: 20089
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین ابراهیم دشتیان روز شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان در گنبدکاووس اظهار داشت: سوخت، لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی، سیگار، چوب و پارچه از جمله کالاهای قاچاق کشف شده امسال استان است.
    کشف۴۵۰میلیاردریال کالای قاچاق درگلستان
  • تبلیغ هدفمند

    دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان گفت: که از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق توسط ۹ دستگاه و نهاد متولی در استان کشف شد که ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

    کشف۴۵۰میلیاردریال کالای قاچاق درگلستان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین ابراهیم دشتیان روز شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان در گنبدکاووس اظهار داشت: سوخت، لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی، سیگار، چوب و پارچه از جمله کالاهای قاچاق کشف شده امسال استان است.

    وی گفت: یکی از دلایل بالا بودن مصرف کالای قاچاق در گلستان نبود ایستگاه “ایست و بازرسی” در مبادی ورودی به خصوص در غرب استان است که موجب می شود کالاهای قاچاق به راحتی از تهران یا دیگر مناطق وارد استان ‌شود.

    دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان همچنین با یادآوری کشف چندی پیش ۲ میلیون لیتر سرقت سوخت از نیروگاه علی‌آبادکتول گفت: علت وقوع این سرقت، ارزان‌بودن سوخت نیروگاه‌ها است که لیتری ۵۸ ریال به آنها داده می‌شود اما قیمت این سوخت برای کشاورزان هر لیتر سه هزار ریال است.

    دشتیان افزود: سوخت سالانه مورد نیاز کشاورزان گلستان ۱۴۳ میلیون لیتر نفت گاز و مصرف مورد نیاز هر سال نیروگاه علی آبادکتول ۲۲۰ میلیون است.

    وی به فرصت یک ماهه تعیین شده برای صاحبان دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در گلستان نیز اشاره کرد و گفت: دارندگان این دستگاه‌ها که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها بدون مجوز وارد کشور شده است تا پنج بهمن فرصت دارند اطلاعات دستگاه خود را در سامانه بهینه یاب ثبت کنند.

    دشتیان همچنین برضرورت سرعت بخشیدن به پلاک‌گذاری ماشین آلات و ادوات کشاورزی، پلاک کوبی دام‌ها، پیگیری ثبت کامل انبارها در سامانه جامع انبارهای کشور و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در گلستان تاکید کرد.

    عبدالقدیر کریمی فرماندار گنبدکاووس نیز دراین جلسه گفت: راه‌اندازی انبار اموال تملیکی برای نگهداری کالاهای قاچاق کشف شده شرق گلستان در گنبدکاووس ضروری است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *