×
×

در هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری:
طرح سامانه فروش مشترک بلیط اتوبوس در گلستان آغاز شد

  • کد نوشته: 2011
  • ۱۳۹۸-۰۹-۳۰
  • ۰
  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از آغاز طرح فروش مشترک بلیط اتوبوس در پایانه مسافربری گرگان خبرداد و گفت: از این پس، مسافرانی که قصد عزیمت به نقاط مختلف کشور از طریق اتوبوس را دارند می توانند با مراجعه به این سامانه و اطلاع از کلیه سرویس ها و ناوگان موجود، برای انتخاب و تهیه بلیط خود اقدام کنند.
    طرح سامانه فروش مشترک بلیط اتوبوس در گلستان آغاز شد
  • تبلیغ هدفمند

    “مهدی میقانی” روز شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از این سامانه در پایانه مسافربری گرگان در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل متبوع افزود: با اجرای این سامانه مسافران تنها برطبق انتخاب خود و بدون توجه به موقعیت قرارگیری دفاتر شرکت ها؛ از خدمات و امکانات ارائه شده شرکت ها و سرویس مدنظر بهره مند شوند.

    به گفته وی، سامانه فروش مشترک بلیط در سه فاز اجرا شده که شامل فروش بلیط بصورت متمرکز در سالن مشترک، اجرای مانیتورینگ ساعات و مقاصد ارائه خدمات به مسافران از طریق تلویزیون شهری و تابلو روان و صفحه نمایش داخل محوطه و سالن فروش، و فروش بلیط بدون استفاده از کاربر از طریق وب کیوسک های مستقر در سالن فروش مشترک و برخی نقاط دارای تجمع افراد می شود.

    فروش بلیط

    میقانی،یکی از اهداف مهم اجرای این طرح را؛ کوتاهی دست دلالان و حذف واسطه ها برشمرد و گفت: توزیع عادلانه مسافران دربین شرکتهای ارائه دهنده خدمات، امکان انتخاب و گزینش بهتر توسط مسافران برطبق نوع خدمات قابل عرضه برحسب تقاضای مسافران، کنترل راحت تر ناوگان و شرکتهای مسافربری، جلوگیری از سردرگمی مسافران جهت تامین بلیط و آگاهی از سرویس های عرضه شده با مراجعه به این دفتر، بخشی دیگر از مزایای این طرح می باشد.

    به گفته این مقام مسوول در گلستان، برای اجرای این طرح به طور تقریبی ۲۳۰ میلیون تومان از طریق پیگیری های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و همکاری سازمان حمل و نقل درون شهری و انجمن صنفی شرکت های اتوبوسرانی و کلیه شرکت های اتوبوسرانی مستقر در پایانه مسافربری گرگان هزینه شده است.

    وی ادامه داد: با اجرای این طرح و وصول هزینه بلیط؛ درآمد شرکت راننده و سایر حقوق دولتی اعم از عوارض شهرداری به حساب های تفکیک شده نیز، واریز و برداشت و از تضییع و یا نقص حقوق هریک از متولیان حمل و نقل محافظت می شود.

    در استان گلستان بالغ بر۳۳ شرکت اتوبوسرانی با ۳۳۰۰ راننده فعالیت دارند که ۱۴ شرکت در گرگان مستقر هستند.

    ۲۶ آذر لغایت یکم دی ماه، در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته حمل و نقل،رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.

    منبع: راهداری و حمل و نقل جاده ای

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *