×
×

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان شمالی
صفرشدن صدورصنایع دستی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 20300
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدرضا قهرمانیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: میزان صادرات صنایع دستی خراسان شمالی در سال گذشته ۱۰ هزار دلار بود اما امسال به دلیل بحران کرونا، هیچ محصولی از این استان صادر نشد.
    صفرشدن صدورصنایع دستی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شد که علیرغم افزایش فروش تولیدات صنایع دستی این استان، میزان صادرات آن به صفر برسد.

    صفرشدن صدورصنایع دستی خراسان شمالی

    صفرشدن صدورصنایع دستی خراسان شمالی
    صفرشدن صدورصنایع دستی خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدرضا قهرمانیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: میزان صادرات صنایع دستی خراسان شمالی در سال گذشته ۱۰ هزار دلار بود اما امسال به دلیل بحران کرونا، هیچ محصولی از این استان صادر نشد.

    وی افزود: اگرچه در ابتدای همه گیری کرونا فروش و تولید محصولات صنایع دستی استان با افت شدیدی مواجه شد اما هیچ‌یک از کارگاه‌های تولید صنایع ‌دستی تعطیل نشد.

    وی گفت: برگزار نشدن نمایشگاه های فروش و بازارچه های صنایع دستی سبب شد تا عرضه صنایع دستی در فضای مجازی مورد توجه بیشتری قرار گیرد و با هدایت و تشویق فعالان این حوزه برای استفاده از فضای مجازی، بازار فروش مجازی صنایع دستی رونق بگیرد.

    قهرمانیان خاطرنشان کرد: اکنون فعالان صنایع دستی در بخش چرم و سفالگران و بافندگان استان از طریق فضای مجازی تولیدات خود را در بازارهای قزوین، زنجان، اصفهان، تهران و آذربایجان شرقی به فروش می رسانند و حتی با استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری برای ۷۰ نفر در بخش صنایع‌ دستی استان اشتغال ایجاد شده است.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و ۱۵ هزار نفر از جمعیت این استان در ۶۱ رشته صنایع ‌دستی فعالیت می کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *