×
×

دانیال کلاهدوزی
چهارمین همایش منطقه‌ای «دوتارنوازان» در گرگان برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 2046
  • ۱۳۹۸-۱۰-۰۱
  • ۰
  • به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان گلستان و به مناسبت حماسه باشکوه 9 دی ماه ،چهارمین همایش منطقه‌ای «دوتارنوازان» با حضور هنرمندان استان‌های گلستان، مازندران ، خراسان شمالی،خراسان جنوبی و خراسان رضوی، 12 دی ماه ساعت 17در محل سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.
    چهارمین همایش منطقه‌ای «دوتارنوازان» در گرگان برگزار می‌شود
  • تبلیغ هدفمند
    به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان گلستان و به مناسبت حماسه باشکوه ۹ دی ماه ،چهارمین همایش منطقه‌ای «دوتارنوازان» با حضور هنرمندان استان‌های گلستان، مازندران ، خراسان شمالی،خراسان جنوبی و خراسان رضوی، ۱۲ دی ماه ساعت ۱۷در محل سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.
    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان گلستان، مسئول واحد موسیقی این مرکز در این‌باره عنوان کرد: این همایش با هدف فراهم کردن زمینه مناسب برای ترویج نوازندگی دوتار و حفظ گنجینه ارزشمند موسیقی مقامی و همچنین ارج‌ نهادن به تلاش هنرمندان و پژوهشگران این عرصه، در گرگان برگزار می‌شود .

    دانیال کلاهدوزی در ادامه ضمن دعوت از هنرمندان، نوازندگان و پژوهشگران موسیقی مقامی برای شرکت در این رویداد هنری گفت: امیدواریم این رویداد هنری بتواند با تکیه بر دستاوردهای دوره‌‌های گذشته و بهره‌گیری از تجارب و قابلیت‌های هنرمندان و اساتید برجسته گلستانی و استان‌های همجوار، گامی مؤثر در راستای ارتقای قابلیت‌ها و ارائه هرچه بهتر ظرفیت و توان موسیقایی هنرمندان در زمینه دوتارنوازی بردارد.

    وی به حضور استاد محمدرضا اسحاقی از اساتید برجسته موسیقی مازندران در این همایش اشاره کرد و گفت: دکتر هوشنگ جاوید از پژوهشگران مطرح کشور نیز از سخنرانان این همایش خواهد بود.

    کلاهدوزی در پایان اظهار داشت:خوشبختانه پروژه ثبت جهانی مهارت های سنتی ساختن و نواختن “دوتار” توسط بهروز وجدانی از داوران سومین همایش منطقه‌ای «دوتارنوازان»انجام شده است و بر اساس نظر وی، قلمرو ثبت جهانی شدن دو تار، ۵منطقه اصلی این ساز یعنی خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران است.
    چهارمین همایش منطقه‌ای «دوتارنوازان» در گرگان برگزار می‌شود
    چهارمین همایش منطقه‌ای «دوتارنوازان» در گرگان برگزار می‌شود
    منبع: حوزه هنری گلستان

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *