×
×

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی
سازش۲۵درصدی اختلافات کارگری درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 20465
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین قربان نباتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در ۹ ماه امسال هزار و ۴۰۸ مورد پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده است که بیشترین آن مربوط به اختلاف کارگر و کارفرما بر سر اخراج از کار و یا تقاضا برای بازگشت به کار است و پرداخت نشدن حقوق و مزایا هم در رده بعدی موضوع اختلافات بوده است.
    سازش۲۵درصدی اختلافات کارگری درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: امسال ۲۵ درصد از اختلافات کارگری و کارفرمایی در هیات‌های حل اختلاف این اداره‌کل منجر به سازش شده است.  

    سازش۲۵درصدی اختلافات کارگری درخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین قربان نباتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در ۹ ماه امسال هزار و ۴۰۸ مورد پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده است که بیشترین آن مربوط به اختلاف کارگر و کارفرما بر سر اخراج از کار و یا تقاضا برای بازگشت به کار است و پرداخت نشدن حقوق و مزایا هم در رده بعدی موضوع اختلافات بوده است.

    وی به بیکاری های ناشی از شیوع کرونا نیز اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا ۶ هزار و ۴۹۸ نفر در استان متقاضی بیمه بیکاری شدند که از این تعداد،  چهار هزار و ۶۰۲ نفر مشمول قانون کار شده اند.  

    معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون ۹۰۲ نفر کارگر در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.

    ۵۱ درصد حوادث کار در کارگاه های ساختمانی 

    نباتیان درباره تخلفات در کارگاه ها گفت: بیش از پنج هزار و ۳۷۰ مورد بازرسی از کارگاه های استان برای نظارت بر اجرای قانون کار انجام شده است و در این مدت بیش از ۲ هزار مورد ابلاغیه رفع نقص صادر شده است.

    وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد از حوادث ناشی از کار در استان مربوط به کارگاه های ساختمانی است، افزود: ۴۰ درصد از این حوادث مربوط به سقوط از ارتفاع بوده است.  

    معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت با ۴۹ کارفرما برخورد شده است و ۳۶ کارگاه هم به علت رعایت نکردن نکات ایمنی، پلمب شده است.

    در خراسان شمالی ۸۵ هزار نفر کارگر بیمه شده مشغول به فعالیت هستند.    

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *