×
×

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه
برداشت۱۰تن محصول زرشک ابرکوه

  • کد نوشته: 20626
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهدی غیب الهی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان محصول با همکاری حدود ۳۰ بهره بردار با متوسط ۲ تن زرشک تر به دست آمد.
    برداشت۱۰تن محصول زرشک ابرکوه
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه درخت زرشک از جمله گیاهان کم آبخواه ،مقاوم در مقابل خشکی و سازگار با اقلیم این شهرستان است گفت: امسال از پنج هکتار سطح زیرکشت ۱۰ تن این محصول تر برداشت شد.

    برداشت۱۰تن محصول زرشک ابرکوه

    برداشت۱۰تن محصول زرشک ابرکوه
    برداشت۱۰تن محصول زرشک ابرکوه

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهدی غیب الهی عصر پنجشنبه در گفت و  گو با ایرنا افزود: این میزان محصول  با همکاری حدود ۳۰ بهره بردار با متوسط ۲ تن زرشک تر به دست آمد.

    وی اظهار کرد: برای توسعه و ترویج کاشت این گیاه که ارزش افزوده بالا و اشتغالزایی خوبی هم دارد ،مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آماده هرگونه همکاری با کشاورزان برای افزایش سطح زیرکشت باغ های زرشک است.

    افزایش ۲ برای سطح زیرکشت در ابرکوه

    وی پیش بینی کرد: با توجه به تداوم ۲ دهه خشکسالی و تغییر الگوی کشت و ارزش افزوده این محصول سطح زیرکشت آن در سال زراعی آینده به ۱۰ هکتار افزایش یابد.

    وی زمان برداشت زرشک را فصل پاییز برشمرد و خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می شود برای جلوگیری از مهاجرت و سکونت در حاشیه شهرها برای رشد و توسعه منطقه به توسعه این محصول توجه کنند.

    این مسوول یادآور شد: مساعد بودن شرایط آب و هوایی و همچنین خاک مطلوب شهرستان سبب شد تا گیاه زرشک با کیفیت عالی در این شهرستان رشد کند.

    این گیاه علاوه بر زیبایی شکوفه های خوشه ای آن در اواخر بهار و اوایل فصل تابستان، در فصل پاییز نیز دانه های خوش رنگ آن چشم ها را خیره می کند و کشت آن از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است و از لحاظ طب سنتی به دلیل داشتن ویتامین سی(C) ، خواص آنتی بیوتیکی و ضدسرطانی و پایین آورنده قند و کلسترول خون بسیار ارزشمند است و حتی شاخه، ریشه، برگ، پوست و میوه و آب میوه آن برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر است.

    اختصاص ۱۹۵ هکتار به کشت گیاهان گلخانه ای و دارویی 

    مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه در ادامه تصریح کرد: برای استفاده بهینه از منابع آبی و همچنین توسعه محصولات کم آبخواه و تغییر الگوی کشت هم اکنون ۱۵ هکتار به کشت محصولات گلخانه ای و ۱۸۰ هکتار به گیاهان دارویی اختصاص دارد .

    وی با اشاره به کم آبی در شهرستان تاکید کرد: توسعه و تغییر الگوی کشت گیاهان کم آبخواه از سال های گذشته مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون نیز این روند با پشتکار کشاورزان در حال توسعه است.

    غیب الهی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه استفاده بهینه از منابع آبی شهرستان ، مدیریت برداشت آب با روش های نوین و کشت محصولات به روش علمی است .

    اراضی قابل کشاورزی ابرکوه به علت کاهش بارندگی، کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی از ۲۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار هکتار در سال های اخیر کاهش یافت و ۴۰ درصد اشتغال شهرستان وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار  و ۵۰۰ خانوار ، سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید می کنند.

    مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *