×
×

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش
نرخ باسوادی در استان ۹۴.۳ درصد است

  • کد نوشته: 2077
  • ۱۳۹۸-۱۰-۰۳
  • ۰
  • معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان با اشاره به وجود بیش از ۶۸ هزار بی‌سواد در استان گفت: نرخ باسوادی در کشور 95 درصد و در استان گلستان 94.3 درصد است، گفت: این در حالی است که پیش از انقلاب نرخ باسوادی در این منطقه کمتر از 40 درصد بود.
    نرخ باسوادی در استان ۹۴.۳ درصد است
  • تبلیغ هدفمند

    معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان با اشاره به وجود بیش از ۶۸ هزار بی‌سواد در استان گفت:
    نرخ باسوادی در کشور ۹۵ درصد و در استان گلستان ۹۴.۳ درصد است، گفت: این در حالی است که پیش از انقلاب نرخ باسوادی در این منطقه کمتر از ۴۰ درصد بود.

    حسینعلی همراه با اشاره به آغاز برنامه‌های گرامیداشت هفته سوادآموزی در استان اظهار کرد: بیان دستاوردهای ۴۰ ساله این نهاد، تجلیل از سوادآموزان و رابطان برتر، برپایی نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی، اجرای طرح حلقه‌های کتابخوانی و غیره بخشی از برنامه‌های این است که از امروز آغاز می‌شود.

    معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بیان داشت: براساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۶۸ هزار و ۷۰۰ بی‌سواد در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در استان داریم که سال گذشته توانستیم حدود ۹ هزار نفر را تحت آموزش قرار دهیم.

    وی افزود: تلاش ما این است تا سال ۱۴۰۴ بی‌سوادی را در استان ریشه‌کن و جشنپایان بی‌سوادی را برگزار کنیم. با اینحال هنوز مشکلاتی در این زمینه داریم که می‌توان به در اختیار نبودن اسامی و آدرس افراد بی‌سواد استان اشاره کرد.

    از طرفی برخی افراد در نظرسنجی‌ها یا طرح‌های مختلف اظهار باسوادی کرده‌اند در حالیکه بی‌سواد هستند و شناسایی این افراد خیلی سخت است.

    همراه با تأکید براینکه باید انگیزه لازم برای حضور افراد بی‌سواد در دوره‌های سوادآموزی ایجاد شود، گفت: برای نخستین بار در کشور سعی کردیم برای شناسایی افراد بی‌سواد از ظرفیت سربازان استفاده کنیم و برای آموزش این افراد نیز با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه فرهنگیان انجام دادیم قرار است از دانشجومعلمان کمک بگیریم.

    وی یکی از اقدامات سوادآموزی را راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی در استان عنوان کرد و بیان کرد: تا سال گذشته ۶ مرکز در استان راه‌اندازی شده بود که تا پایان امسال سه مرکز دیگر در شهرستان‌های گنبدکاووس، رامیان و مینودشت ایجاد می‌شود.

    معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ادامه داد: در این مراکز علاوه بر مهارت‌های زندگی و توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی سوادآموزان، آموزش‌های مهارتی نیز در دستور کار قرار دارد. برهمین اساس به دنبال تخصصی کردن مراکز یادگیری محلی هستیم تا بتوانند مهارت‌های شغلی را به سوادآموزان آموزش دهند.

    نویسنده: روابط عمومی
    منبع: آموزش و پرورش

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *