ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اعلام پایان عملیات برق‌رسانی نیروگاه زباله سوز ساری گفت: در حال حاضر برق مورد نیاز این نیروگاه تامین شده و آماده بهره‌برداری است.
×
×

تامین انرژی برق نیروگاه زباله‌سوز ساری

  • کد نوشته: 20821
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۸
  • ۰
  • ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اعلام پایان عملیات برق‌رسانی نیروگاه زباله سوز ساری گفت: در حال حاضر برق مورد نیاز این نیروگاه تامین شده و آماده بهره‌برداری است.
    تامین انرژی برق نیروگاه زباله‌سوز ساری
  • تبلیغ هدفمند

    ساری – ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اعلام پایان عملیات برق‌رسانی نیروگاه زباله سوز ساری گفت: در حال حاضر برق مورد نیاز این نیروگاه تامین شده و آماده بهره‌برداری است.

    فرامرز سپری روز شنبه در گفت و گو با حبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات برق رسانی به نیروگاه زباله سوز ساری در قالب عملیات جهادی برقرسانی انجام شد که امروز به پایان رسید. 

    وی افزود: براساس این طرف طرح شبکه ۲۰ کیلوولت مورد نیاز نیروگاه از طریق کابل خودنگهدار و هوایی تامین و به مجموعه متصل شده است. 

    مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران هزینه برق رسانی به نیروگاه زباله‌سوز ساری را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تمامی اعتبار از منابع شرکت توزیع و وزارت نیرو تامین شد. 

    سپری همچنین به تعمیر و بهینه سازی شبکه فشار متوسط منطقه پیرامون نیروگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عملیات برق رسانی به نیروگاه پایان یافته و می توان با احداث نیروگاه از برق مورد نیاز استفاده کرد. 

    وی اظهار داشت: انتقال برق به نیروگاه برای کاربرد جاری است و برقی که نیروگاه تولید کند وارد شبکه سراسری خواهد شد. 

    ساخت نیروگاه زباله سوز ساری به عنوان مهم ترین پروژه زیست محیطی مازندران سال ۸۸ شروع شد ، ولی وجود اختلاف نظر در انتخاب محل ، نگرانی های زیست محیطی و تامین نشدن بودجه مورد نیاز سبب شد تا در مرحله کلنگ زنی باقی بماند.

    روند ساخت این نیروگاه طی ۲ سال اخیر با پیگیری های فشرده استانی شدت گرفت و آخرین بار تابستان امسال معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برای اطمینان از تکمیل و بهره برداری بموقع از این پروژه بازدید کرد و اعتبارات درخواستی مورد نیاز را هم تخصیص داد.

    آبان ماه امسال هم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از روند تکمیل این نیروگاه بازدید و اعلام کرد که از پیشرفت خوبی برخوردار است ، مشکل مالی ندارد و نیاز به تسریع در اجرا از سوی پیمانکار دارد.

    اخیراً نیز رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران اعلام کرد که دولت امسال در مجموع یکهزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری اختصاص داده است و این طرح برای تکمیل و بهره برداری مشکل بودجه‌ای ندارد.

    بنابر آمارهای رسمی روزانه حدود سه هزار تن زباله در استان مازندران تولید می شود که این میزان در ایام تعطیل به دلیل حضور مسافران به ۲ برابر افزایش می یابد. 

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *