×
×

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی
ایجاد۳۴۴شغل صنایع‌دستی درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 20857
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۸
  • ۰
  • به‌گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط‌عمومی این اداره‌کل، محمدرضا قهرمانیان اظهار داشت: در سال جاری ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بخش صنایع‌دستی استان سرمایه‌گذاری و هفت میلیارد ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان و فعالان این بخش پرداخت شد.
    ایجاد۳۴۴شغل صنایع‌دستی درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در خصوص جزئیات این خبر گفت: در ۹ ماه سال جاری با استفاده از پرداخت تسهیلات و حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده در بخش صنایع‌دستی استان، برای ۳۴۴ نفر اشتغال ایجاد شد.

    ایجاد۳۴۴شغل صنایع‌دستی درخراسان شمالی

    ایجاد۳۴۴شغل صنایع‌دستی درخراسان شمالی
    ایجاد۳۴۴شغل صنایع‌دستی درخراسان شمالی

    به‌گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط‌عمومی این اداره‌کل، محمدرضا قهرمانیان اظهار داشت: در سال جاری ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بخش صنایع‌دستی استان سرمایه‌گذاری و هفت میلیارد ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان و فعالان این بخش پرداخت شد.

    او با بیان اینکه حمایت از فعالان این حوزه در قالب پرداخت تسهیلات و ارائه آموزش‌های لازم و تشویق به فروش مجازی سبب شد تا تولید صنایع‌دستی در شرایط شیوع کرونا متوقف نشود، عنوان کرد: هیچ‌یک از کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی استان به علت کرونا تعطیل نشد و فعالان این حوزه توانستند با ورود به بازار فروش مجازی به فعالیت خود ادامه دهند.

    معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی میزان تولیدات صنایع‌دستی استان در ۹ ماهه سال جاری را ۱۱ تُن برشمرد و اظهار کرد: «از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۰ مورد بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان انجام و مشکلات آن‌ها احصا شده است.

    او با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است و بیش از ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند درزمینه تولید این صنایع فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۹ رشته صنایع‌دستی استان خراسان شمالی در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است، چهار  اثر نیز دارای مهر اصالت یونسکو و ۶۴ اثر مهر اصالت ملی دریافت کرده‌اند.

    خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارای قومیت های کرمانج، ترک، ترکمن، تات و بلوچ است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *