×
×

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران
دیوارهمچنان مکانی برای کلاهبرداری

  • کد نوشته: 21212
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا عنوان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه بعد از بارگزاری کالای مورد نظر جهت فروش در سایت دیوار، پیامکی برای من ارسال شده جهت عدم ثبت و حذف تبلیغ شما در دیوار لینک زیر را کلیک و مبلغ دوهزار تومان پرداخت کنید تا فروش کالای مورد نظر شما در کوتاهترین زمان ممکن انجام گیرد، پس از ورود به درگاه پیشنهادی و وارد کردن اطلاعات بانکی از سوی درگاه مورد نظر مبلغ شصت میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است.
    دیوارهمچنان مکانی برای کلاهبرداری
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا غرب استان تهران با اشاره به کشف یک پرونده برداشت از حساب شاکی با ترفند”جهت تایید آگهی در سایت دیوار دو هزار تومان واریز کنید؛ در غیر این صورت آگهی شما پاک خواهد شد” خبر داد.

    دیوارهمچنان مکانی برای کلاهبرداری

    کلاهبرداری از طریق سایت دیوار
    دیوارهمچنان مکانی برای کلاهبرداری

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا عنوان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه بعد از بارگزاری کالای مورد نظر جهت فروش در سایت دیوار، پیامکی برای من ارسال شده جهت عدم ثبت و حذف تبلیغ شما در دیوار لینک زیر را کلیک و مبلغ دوهزار تومان پرداخت کنید تا فروش کالای مورد نظر شما در کوتاهترین زمان ممکن انجام گیرد، پس از ورود به درگاه پیشنهادی و وارد کردن اطلاعات بانکی از سوی درگاه مورد نظر مبلغ شصت میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است.

    رئیس پلیس غرب فتا استان تهران بیان کرد: کارآگاهان سایبری با هماهنگی لازم و اقدامات فنی و پلیسی ضمن زدن رد مجرم ، با شناسایی مخفیگاه وی در شهر مشهد در یک عملیات سایبری موفق به دستگیری وی شدند.

    وی ادامه داد: در تحقیقات از متهم، وی ضمن اقرار به جرم خود گفت با مراجعه به اپلیکیشن های دیوار به محض ثبت آگهی توسط قربانیان لینک فیشینگ را برای مالباختگان ارسال می کردم و با وجوه سرقتی از طریق دستگاه های POS  وجوه را نقد دریافت می نمودم و تا کنون حدودا ۳۰۰۰ لینک فیشینگ برای قربانیان ارسال کرده ام.

    این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: از مراجعه به لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس از طریق پیامک، شبکه‌های اجتماعی و … خودداری کنند زیرا ممکن است دامی در جهت کلاهبرداری بوده و شما را به درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت کند.

    این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه  به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *