×
×

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی
ثبت شرکت‌هانبایدفرآیندخسته‌کننده وطولانی باشد

  • کد نوشته: 21394
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمود قنبری روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: این فرایندهای دست‌وپاگیر در دستگاه ها و سازمان ها به دغدغه ای تبدیل شده است که باید آسان تر شود تا بخش خصوصی از فعالیت در این حوزه دلزده نشود.
    ثبت شرکت‌هانبایدفرآیندخسته‌کننده وطولانی باشد
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در خصوص جزئیات این خبر گفت: فرایند ثبت شرکت‌ها و حتی تغییر نام آن طولانی و خسته‌کننده است که ضروری است روند کار برای بخش خصوصی آسان‌سازی شود.

    ثبت شرکت‌هانبایدفرآیندخسته‌کننده وطولانی باشد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمود قنبری روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: این فرایندهای دست‌وپاگیر در دستگاه ها و سازمان ها به دغدغه ای تبدیل شده است که باید آسان تر شود تا بخش خصوصی از فعالیت در این حوزه دلزده نشود.

    وی با بیان اینکه پاسخ بخش خصوصی در ادارات و سازمان های مربوطه باید به سرعت داده شود،  افزود: نباید به بهانه رعایت قوانین و مقررات متقاضیان را معطل کرد بلکه اگر در مدارک آنان کمبودی وجود دارد در همان مرحله اول به آنان یادآوری کرد.

    قنبری افزود: روند طولانی و سخت ثبت شرکت ها حتی باعث شده که متقاضیان بعضا به اجبار به واسطه ها و دلالان روی بیاورند که این امر هزینه آنان را بالا می برد.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: بخش خصوصی نیز باید در این حوزه اطلاعات لازم را کسب کند و از اطلاعات مشاوران و وکلای مجرب بهره مند شود.

    قنبری از اداره ثبت اسناد و سایر سازمان های مربوط خواست تا اطلاعات و داده ها را در اختیار سرمایه گذاران و متقاضیان قرار دهند و افزود: روند کند فعالیت بانک ها نیز در ارایه تسهیلات جای انتقاد دارد و این امر نیز موجب خستگی بخش خصوصی شده است.

    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز در این نشست از روند طولانی ثبت شرکت ها و سرمایه گذاری انتقاد کرد و گفت: ارایه خدمات توسط کارکنان ادارات باید آسان سازی شود.

    سعید پورآبادی افزود: بعضا متقاضیان ثبت شرکت ها در موارد کم اهمیت دچار مشکل می شوند که روند کارها بسیار طولانی خواهد شد.

    دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز بر آسان سازی امور برای فعالیت تولید کنندگان و سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: قوه قضاییه نیز برای این موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی تلاش می کند تا مشکلات این بخش کاسته شود.

    سیدجواد ایلالی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید و اشتغال افزود: طولانی بودن روند امور همیشه مورد انتقاد مردم است.

    در این جلسه شماری از سرمایه گذاران بخش خصوصی، شرکت ها و تعاونی ها از روند طولانی دریافت خدمات از سوی دستگاه ها و سازمان ها انتقاد کردند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *