×
×

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد
ترفندکلاهبرداران سایبری بافروش اکانت بازیهای آنلاین

  • کد نوشته: 21463
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ روح الله شهبازی پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ هشت میلیون ریال از طریق فروش اکانت بازی آنلاین شده بود، که در این خصوص موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
    ترفندکلاهبرداران سایبری بافروش اکانت بازیهای آنلاین
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری فردی که با ترفند فروش اکانت بازی آنلاین در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌ کرد، خبر داد.

    ترفندکلاهبرداران سایبری بافروش اکانت بازیهای آنلاین

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ روح الله شهبازی پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ هشت میلیون ریال از طریق فروش اکانت بازی آنلاین شده بود، که در این خصوص موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

    این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده با شخصی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات با عنوان فروش اکانت بازی های آنلاین می‌ کرد،آشنا شده و مبلغ هشت میلیون ریال جهت خرید بازی آنلاین به حساب وی واریز کرده که پس از واریز وجه، فروشنده پاسخ‌گو نیست و از این پلیس تقاضای رسیدگی کرد.

    وی در ادامه افزود: با انجام تحقیقات تخصصی این پلیس در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، طی چند روز فرد مورد نظر  شناسایی، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

    سرهنگ شهبازی‌پور یادآور شد:  پرداخت هرگونه بیعانه برای خرید اکانت بازی‌های آنلاین منوط به دریافت اکانت بازی به صورت حضوری است و در هنگام تحویل پول به فروشنده، رمز عبور اکانت فروشنده را تحویل و تنظیمات امنیتی را انجام دهد تا حساب کاربری در اختیار خود باقی بماندو قبل از دریافت رمز بیعانه‌ای پرداخت نکنند.

    این مقام مسئول هشدار داد: کاربران مراقب افراد شیاد و کلاهبردار، هنگام خرید و فروش امکانات و تجهیزات مجازی در بازی رایانه‌ای باشند، و برای خرید اکانت‌های بازی‌های اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند چرا که فروشندگان در شبکه‌های اجتماعی قابل اعتماد نیستند و احتمال اینکه جزء مجرمان سایبری باشند دور از انتظار نیست.

    رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *