×
×

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان
حضور۱۷۰۰هنرمندجشنواره اقوام برپهنای یک دنیا

  • کد نوشته: 21765
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین احمد تجری در جمع خبررنگاران اظهار داشت: در بخش صنایع دستی با ارائه بیش از هفت هزار قلم انواع محصولات سنتی و آثار تولیدی ۶۰۰ هنرمند گلستان به همراه ۹۰۰ هنرمند دیگر استان‌های کشور برای عرضه و فروش حضور دارند.
    حضور۱۷۰۰هنرمندجشنواره اقوام برپهنای یک دنیا
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان در خصوص جزئیات این خبر گفت: چهاردهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با مشارکت هزار و ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی و موسیقی استان های کشور به صورت غیر حضوری و ارتباط از طریق مجازی در گرگان از نهم بهمن به مدت ۳روز آغاز به کار خواهد کرد.

    حضور۱۷۰۰هنرمندجشنواره اقوام برپهنای یک دنیا

    حضور۱۷۰۰هنرمندجشنواره اقوام برپهنای یک دنیا
    حضور۱۷۰۰هنرمندجشنواره اقوام برپهنای یک دنیا

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین احمد تجری در جمع خبررنگاران اظهار داشت: در بخش صنایع دستی با ارائه بیش از هفت هزار قلم انواع محصولات سنتی و آثار تولیدی ۶۰۰ هنرمند گلستان به همراه ۹۰۰ هنرمند دیگر استان‌های کشور برای عرضه و فروش حضور دارند.

    وی با اشاره به اینکه این جشنواره با ۹ محور برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این دوره اجرای موسیقی اقوام به طور مجازی و حضوری با مشارکت ۲۰ گروه موسیقی از هفت استان کشور برگزار می‌شود.

    وی در ادامه یادآور شد: ۲۰ گروه موسیقی سنتی و آئینی مناطق مختلف کشور شامل ۲۰۰ هنرمند از گلستان، مازندران، گیلان، آذریایجان شرقی، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان و سیستان و بلوچستان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

    وی در ادامه افزود: علاقه مندان به حضور و دیدن برنامه های این جشنوراه در فضای مجازی می توانند با ورود به آدرس اینترنتی www.gcth.ir از بخش های مختلف این جشنواره از جمله فروش صنایع دستی به صورت اینترنتی بهره ببرند

    تجری افزود: علاقمندان به موسیقی نوائی و سنتی نیز می توانند هر شب از ساعت ۲۱ الی ۲۲ و ۳۰ دقیقه از طریق این درگاه بر روی اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایند.

    مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان در ادامه بیان کرد: از دیگر برنامه های چهاردهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین برگزاری سه وبینار در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برگزاری جشنواره فیلم و عکس از ۱۳ دوره گذشته تاکنون، معرفی کارآفرینان نمونه در بخش‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، معرفی آداب و رسوم، سبک زندگی، هنرهای صنایع دستی و موضوعات مرتبط روستاهای هدف گردشگری استان است.

    وی در ادامه نیز با اشاره به احیای طرح های فراموش شده در استان گفت:  با بهره‌مندی از ظرفیت هنر سوزن‌دوزی برای ترغیب مردم به استفاده از ماسک، ایده خلاقانه هنرمندان گلستان برای افزایش سطح ایمنی جامعه نسبت به کووید ۱۹ و جبران بخشی از ضرر و زیان ناشی از شیوع کرونا استفاده نمودیم .

     احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ضمن اشاره به خسارت کرونا به بخش صنایع دستی و گردشگری استان افزود: ۳ هزار ۶۰۰ میلیون ریال خسارت به این بخش ها وارد شده که تاکنون ۷۳ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت گردید.

    وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع بازاریابی و تجاری سازی محصولات و تولیدات صنایع دستی گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا و برگزاری مجازی جشنواره فرهنگ اقوام، تولیدات صنایع دستی هزار و ۵۰۰ هنرمند در فروشگاه اینترنتی به ثبت رسیده و همزمان با آغاز فعالیت جشنواره به طور اینترنتی شروع به فروش محصولات تولیدی خود می کند.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *