استاندار کردستان گفت: کاری که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای کولبران در استان شروع کرده بسیار ارزشمند است اما این کار باید با جدیت بیشتر و با کمک تمام دستگاه‌ها ادامه یابد.
×
×

جدیت درایجاد اشتغال پایداربرای کولبران

  • کد نوشته: 21918
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۷
  • ۰
  • استاندار کردستان گفت: کاری که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای کولبران در استان شروع کرده بسیار ارزشمند است اما این کار باید با جدیت بیشتر و با کمک تمام دستگاه‌ها ادامه یابد.
    جدیت درایجاد اشتغال پایداربرای کولبران
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار کردستان گفت: کاری که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای کولبران در استان شروع کرده بسیار ارزشمند است اما این کار باید با جدیت بیشتر و با کمک تمام دستگاه‌ها ادامه یابد.

    بهمن مرادنیا در آیین بهره‌برداری از سه هزار طرح اشتغال کولبران در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه اظهار داشت: با حمایت‌های بیشتر می‌توان نامی را که هیچوقت بخاطر کولبری شایسته مردم زحمتکش این استان نبوده باید برای همیشه رفع کرده و در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای کولبران با جدیت گام برداریم. 

    جدیت درایجاد اشتغال پایداربرای کولبران

    وی ضمن ابراز خوشحالی از طرح اشتغالزایی برای کولبران با همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم این استان که همواره رنج آور بوده، بحث کولبری است که معضلی بزرگ بوده و تصورش را نمی‌کردیم که این مشکل رفع شود اما با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام، این مم در حال تحقق است.

    استاندار کردستان با بیان اینکه طی چند ماه گذشته با حمایت ستاد اجرایی، تعدادی از خانواده‌های مرزنشین از رنج و مشقتنجات پیدا کردند، یادآور شد: کارهای بزرگی توسط این نهاد انجام شده و زحمات ستاد بر کسی پوسیده نبست اما از ظرفیت کشاورزی، دامداری و باعداری می‌توان با سرعت بیشتری برای توسعه کردستان گام برداشت، ضمن اینکه به زودی تصمیمات ستاد اجرایی در خصوص کولبران به اعلام مردم خواهد رسید.

    طرح کلینیک توسعه روستایی برای ۷۰۰ روستای کردستان در دست اجرا است

     رییس دانشگاه کردستان نیز در مراسم اختتامیه رویداد کاک برکتگفت: یکی از طرح‌های عملی پژوهشی این دانشگاه، اجرای طرح توسعه برای ۷۰۰ روستای استان است.

    رحمت صادقی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خدمات ارزشمندی در حوزه محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی داشته و در یک سال اخیر در حمایت از حوزه نظام سلامت کشور و کمک به معیشت اقشار آسیب‌دیده از کرونا به صورت تمام قد وارد شد.

    وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری و پیشرفت منطقه‌ای برکت در دانشگاه کردستان، افزود: در این مرکز که با مشارکت دانشگاه کردستان و بنیاد برکت از امروز فعالیت خود را آغاز کرده است، کسب و کارهای نوآورانه ایجاد شده و فرصتی برای دانشگاهیان خواهد بود تا با استفاده از توان و امکانات سخت‌افزاری قدمی برای پیشرفت و اشتغال مرزنشینان برداشته شود.

    صادقی به تدوین طرح توسعه ۷۰۰ روستای استان در کلینیک توسعه روستایی دانشگاه کردستان اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۸۰۰ پروژه پیشنهادی در این زمینه شناسایی شده که امیدواریم با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بخشی از این ایده‌ها به مرحله اجرا درآید.

    رییس دانشگاه کردستان با بیان اینکه با حمایت بنیاد علوی طرح توانمندسازی جوامع محلی در ۳۰ روستای شهرستان سروآباد در دست اجرا است اضافه کرد: تبیین زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی توسعه نیافتگی کردستان هم با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دست اجرا است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *