×
×

۶میلیون لیتردرروزمصرف سوخت دوم نیروگاه نکاء

  • کد نوشته: 22001
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سبحان رجب پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مصرف بهینه انرژی و فعالیت های صنعتی مازندران ، افزود : در زمان کمبود انرژی یکی از بخش هایی که در اولین قدم دچار قطعی گاز می شود نیروگاه های ما هستند ، چون تامین سوخت بخش خانگی خط قرمز مسئولان است و قطعی این بخش در پایین ترین مرحله قرار دارد و بنا بر این در مرحله اول، گاز مصرف کنندگان پرمصرف در بخش صنعتی برای تامین بخش خانگی قطع می شود.
    ۶میلیون لیتردرروزمصرف سوخت دوم نیروگاه نکاء
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی مازندران منطقه ساری گفت که روزانه پنج تا ۶ میلیون لیتر سوخت برای ادامه فعالیت نیروگاه نکا تامین می‌شود.

    ۶میلیون لیتردرروزمصرف سوخت دوم نیروگاه نکاء

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا ، سبحان رجب پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مصرف بهینه انرژی و فعالیت های صنعتی مازندران ، افزود : در زمان کمبود انرژی یکی از بخش هایی که در اولین قدم دچار قطعی گاز می شود نیروگاه های ما هستند ، چون تامین سوخت بخش خانگی خط قرمز مسئولان است و قطعی این بخش در پایین ترین مرحله قرار دارد و بنا بر این در مرحله اول، گاز مصرف کنندگان پرمصرف در بخش صنعتی برای تامین بخش خانگی قطع می شود.

    وی با اشاره به ذخیره سازی هرساله سوخت در مازندران ، گفت : امسال هم ذخیره سازی بسیار بیشتر از سال گدشته انجام شده است به نحوی که در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۰۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل سوخت مازوت به عنوان جایگزین گاز به نیروگاه شهید سلیمی نکا عرضه شد، اما مصرف زودهنگام استفاده از سوخت دوم و افزایش مصرف، باعث شد که همچنان این نیروگاه در این ایام نیاز به سوخت دوم داشته باشد.

    رجب پور افزود: در حال حاضر نیز در حال تامین روزانه معادل پنج تا ۶ میلیون لیتر سوخت برای نیروگاه هستیم تا بتواند به کار خود ادامه دهد و این در حالی است که حدود ۸۰۰ هزار لیتر نفت گاز هم برای این نیروگاه حرارتی یا سیکل ترکیبی باید تامین شود.

    مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ساری گفت: در فصل تابستان معمولا به همه مصرف کنندگان توصیه می کنیم که سوخت دوم را ذخیره کنند و در مورد نیروگاه نیز  این اتفاق می افتد، چون معمولا به دلیل عدم صرفه جویی در مصرف زمستانه ، دچار افت فشار گاز می شویم.

    وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی ، افزود : منظور از مصرف بهینه هم نه مصرف کم ، بلکه مصرف درست است و به همین دلیل هم اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشند برق هیچ خانه و کارخانه ای قطع نمی شود.
    رجب پور گفت : متاسفانه افزایش مصارف بخش خانگی سبب شده است تا گاز و برق مصرف کنندگان صنعتی قطع شود ، چون میزان تولید با میزان مصرف تطابق ندارد و بیشترین هدف در این راستا مصرف بهینه است چراکه تعطیلی واحدهای صنعتی مترادف با بیکاری است.
    شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مازندران منطقه ساری هشت شهرستان آمل ، بابل ، بابلسر ، قائمشهر ، سوادکوه ، ساری ، نکاء و بهشهر را با ۱۲۱ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۸۵ باب جایگاه سی ان جی CNG زیر پوشش دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *