×
×

معاون وزیر صنعت:
نیازبه تسهیلات۹هزارواحد صنعتی نیمه‌تمام

  • کد نوشته: 22229
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی رسولیان اظهار داشت: با مساعدت به این واحدها برای تکمیل و رسیدن به بهره برداری ۱۸۰ هزار شغل جدید ایجاد می شود.
    نیازبه تسهیلات۹هزارواحد صنعتی نیمه‌تمام
  • تبلیغ هدفمند

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۹ هزار واحد صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور برای ورود به چرخه تولید و اشتغال به تسهیلات نیاز دارند.

    نیازبه تسهیلات۹هزارواحد صنعتی نیمه‌تمام

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی رسولیان چهارشنبه‌شب در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: با مساعدت به این واحدها برای تکمیل و رسیدن به بهره برداری ۱۸۰ هزار شغل جدید ایجاد می شود.

    ۵۸ شغل به ازای هر لیتر آب 

    وی با بیان اینکه صنایع کوچک در زمینه ایجاد اشتغال در کشور سهم زیادی دارند، گفت: در تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی به ازای هر لیتر آب ۶ میلیارد ریال هزینه شده و ۵۸ شغل ایجاد می شود و این در حالی است که سهم صنعت کشور از آب تنها ۱۰۸ دهم است و حال آنکه ۶۰ درصد آب به بخش هایی تعلق می گیرد که در ایجاد اشتغال سهم چندانی ندارند.

    وی افزود: این درحالی است که صنایع نباید دغدغه آب داشته باشند.

    رسولیان در مورد ایجاد شهرک های جدید صنعتی نیز اظهار داشت: اگر امکان توسعه فراهم باشد در مناطقی که زمین و متقاضی وجود دارد زیرساخت هایی مانند آب،  برق و گاز فراهم می شود و یکی از مهمترین برنامه های ما نیز تامین زیرساخت و ایجاد ظرفیت لازم برای سرمایه گذاری بنگاه های اقتصادی است.

    رشد ۱۰۰ درصدی واگذاری زمین

    معاون وزیر صمت از رشد خوب واگذاری زمین در شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: امسال واگذاری زمین نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد یافت و تعداد واحدهای راکد و نیمه راکد هم نسبت به سال قبل کاهش یافته که این به معنای رشد تولید و تقاضا برای سرمایه گذاری و همچنین توجه به صنعت و تولید داخل است.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: با اقداماتی که انجام شده است هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی تا پایان امسال احیا می شود و در هر صورت و در هر جایی که امکان باشد شرایط را برای بخش خصوصی فراهم و زیرساخت ها را تامین می کنیم و یکی از این موارد دیده شدن قیر رایگان برای آسفالت شهرک های صنعتی در بودجه کشور است.  

    وی با اشاره به تمهیداتی که برای استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی اندیشیده شده است، اظهار داشت: به شهرک ها اختیار می دهیم تا برای شرکت های دانش بنیان مکان مناسبی فراهم کنند و اعتقاد داریم باید به شرکت های دانش بنیان کمک و شرایط فعالیت را برای آنها مهیا کرد.

    وی گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور در حال  افزایش است و حتما مکان هایی را در شهرک ها با استانداردهای مناسب و متناسب با نیاز این شرکت ها فراهم می کنیم تا بتوانیم نیاز آنها به فضای مناسب را تامین کنیم و برای سال آینده نیز در برنامه هایی که برای شرکت های دانش بنیان داریم کمک هایی در قالب تسهیلات دیده شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *