×
×

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان
رونق آهنگری ومسگری درشیروان

  • کد نوشته: 22233
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین میثم زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای احیای این صنایع در پی اساتید خبره هستیم که بتواند با برگزاری دوره های آموزشی صدای چکش های صنعتگران مسگری را در کوچه پس و کوچه های شهر طنین انداز کنند.
    رونق آهنگری ومسگری درشیروان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: تلاش می شود تا صنعت آهنگری و مسگری این شهرستان خراسان شمالی که از چند سال گذشته منسوخ شده، دوباره رونق بگیرد.

    رونق صنعت آهنگری ومسگری درشیروان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین میثم زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای احیای این صنایع در پی اساتید خبره هستیم که بتواند با برگزاری دوره های آموزشی صدای چکش های صنعتگران مسگری را در کوچه پس و کوچه های شهر  طنین انداز کنند.

    وی گفت: سال های نه چندان دور  صنعت مسگری و آهنگری در این شهرستان رونق خوبی داشت اما  این صنایع با فوت اساتید برجسته،  نبود آموزش و حمایت از فعالان آن بتدریج منسوخ شد.

    رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: با بیان اینکه استفاده از ظروف مسی به لحاظ بهداشتی هم استاندارد است افزود: رونق این صنایع اشتغالزایی بالایی را دارد و با وجود اینکه از صنایع قدیمی شهرستان است مردم، مسافران و گردشگران از خرید آن استقبال خوبی خواهند کرد.

    اینک ۳۵۰ نفر از فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان شیروان از بیمه برخوردار هستند.

    شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که هنرمندان زیادی در رشته های مختلف صنایع دستی از جمله گلیم، سفره کردی و سفالگری دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *