×
×

آماده افتتاح ‌واحد۳بخارنیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

  • کد نوشته: 22269
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مجری طرحهای نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی روز جمعه با بیان این مطلب به ایرنا اظهار داشت: بخش بخار این نیروگاه شامل سه واحد ۱۶۰ مگاواتی با سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیون یورو است که با بهره برداری از آن ظرفیت تولیدی این نیروگاه ۱۶۰ مگاوات افزایش پیدا کرده و ظرفیت کل واحدهای این نیروگاه نیز به بیش از هزار و ۴۹۴ مگاوات می رسد.
    آماده افتتاح ‌واحد۳بخارنیروگاه سیکل ترکیبی شیروان
  • تبلیغ هدفمند

    واحد سوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان آماده افتتاح شد که در ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

    آماده افتتاح ‌واحد۳بخارنیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

    آماده افتتاح ‌واحد۳بخارنیروگاه سیکل ترکیبی شیروان
    آماده افتتاح ‌واحد۳بخارنیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مجری طرحهای نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی روز جمعه با بیان این مطلب به ایرنا اظهار داشت: بخش بخار این نیروگاه شامل سه واحد ۱۶۰ مگاواتی با سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیون یورو است که با بهره برداری از آن ظرفیت تولیدی این نیروگاه ۱۶۰ مگاوات افزایش پیدا کرده و ظرفیت کل واحدهای این نیروگاه نیز به بیش از هزار و ۴۹۴ مگاوات می رسد.

    علیرضا نصراللهی، افزایش ظرفیت تولید برق منطقه و تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، کمک به افزایش پایداری، پاسخ به نیاز روزافزون رشد مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع محلی، توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه های حرارت و اشتغالزایی در منطقه را از اهداف این پروژه عنوان کرد.

    وی افزود: طبق برنامه وزارت نیرو و صنعت برق کشور برای استفاده بهینه از منابع به خصوص سوخت مصرفی نیروگاه ها و افزایش راندمان تولید، طرح ۲۲ واحد بخش بخار نیروگاه های سیکل ترکیبی که بخش گاز آنها قبلا اجرا شده است، در برنامه توسعه تولید برق کشور قرار گرفت.

    وی خاطرنشان کرد: قرارداد این طرح با شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) منعقد شد که سه واحد بخش بخار نیروگاه شیروان نیز در زمره این طرحهای ۲۲ واحدی بوده است.

    مجری طرح های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه شیروان بیش از نیاز استان خراسان شمالی است که با توجه به وجود شبکه سراسری این برق قابلیت انتقال به سایر نقاط کشور و امکان صادرات برق در منطقه شمال و شرق کشور فراهم است.

    نصرالهی افزود: نیروگاه شیروان ۶ واحد گازی دارد که ظرفیت هر واحد گازی ۱۵۹ مگاوات و ظرفیت هر یک از سه واحد بخار این نیروگاه نیز ۱۶۰ مگاوات است که طرح های افزایش راندمان ۶۰ مگاوات، راندمان سیکل ترکیبی ۴۹.۹ درصد، سوخت اصلی واحدها گاز طبیعی، سوخت دوم گازوئیل، ظرفیت ۲ مخزن نیروگاه ۲ هزار مترمکعب و مساحت زمین آن ۱۲۰ هکتار است.

    با توجه به اهمیت این پروژه در تامین بخشی از برق کشور و استان خراسان شمالی، طرح افتتاح این پروژه و چند طرح مشابه در دیگر استانها روز یکشنبه با دستور ریاست جمهوری و با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان انجام می شود.

    اکنون ۳۰ درصد تولید نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان نیاز برق استان خراسان شمالی را تامین می کند و ۷۰ درصد مازاد تولید برق آن نیز در دیگر استان ها مصرف می شود.

    این نیروگاه از نظر بزرگی بعد از نیروگاه دماوند تهران و نکا در مازندران، سومین نیروگاه بزرگ کشور است.

    ۷۰۰ نفر در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان فعالیت می کنند که ۶۸ درصد آنان بومی هستند.

    نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *