×
×

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان
دهه فجر۵۳۱۲خانه روستایی گلستان بهره‌برداری می شود

  • کد نوشته: 22417
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین ​سیدمحمد حسینی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: از این تعداد واحد، ۲ هزار و ۷۰۰ خانه ویژه محرومان با اعتبار هزار و ۷۵۵ میلیون ریال، ۲ هزار و ۵۰۰ خانه در قالب مقاوم سازی با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، ۱۰۴ خانه ویژه جوانان با ۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و باقی‌مانده واحدهای ساخته شده به صورت مسکن انتفاعی است.
    دهه فجر۵۳۱۲خانه روستایی گلستان بهره‌برداری می شود
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: که ۵۳۱۲ خانه مناطق روستایی استان همزمان با دهه فجر سالجاری با اعتباری بالغ بر بر ۳۱۵۲ میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

    دهه فجر۵۳۱۲خانه روستایی گلستان بهره‌برداری می شود

    دهه فجر۵۳۱۲خانه روستایی گلستان بهره‌برداری می شود
    دهه فجر۵۳۱۲خانه روستایی گلستان بهره‌برداری می شود

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین ​سیدمحمد حسینی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: از این تعداد واحد، ۲ هزار و ۷۰۰ خانه ویژه محرومان با اعتبار هزار و ۷۵۵ میلیون ریال، ۲ هزار و ۵۰۰ خانه در قالب مقاوم سازی با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، ۱۰۴ خانه ویژه جوانان با ۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و باقی‌مانده واحدهای ساخته شده به صورت مسکن انتفاعی است.

    وی از اهدای ۱۳۶۶ جلد سند مالکیت در مناطق روستایی خبر داد و گفت:از دیگر طرح های آماده بهره برداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان پایان عملیات نقشه برداری در ۴۱۱ روستا که ۷۸ هزار و ۱۳۱ خانه آن تحت مالکیت بنیاد علوی است در دهه فجر سالجاری است.

    وی در ادامه گفت: در ایام الله دهه مبارک امسال ساخت سه هزار خانه روستایی، هزار خانه بازسازی شده متاثر از حوادث طبیعی، ۲۵۶ خانه طرح اقدام ملی و ۷۱ خانه مسکن جوانان با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، ۱۸۶ پروژه طرح هادی روستایی با اعتبار بیش از  ۳۵۰ میلیارد ریال و ۱۹۹ واحد مسکن انتفاعی با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال در گلستان آغاز می شود.

    ۵۰۰ میلیارد ریالی برای بازنگری در طرح‌های هادی گلستان نیاز است

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در ادامه با اشاره به تداوم اجرای طرح هادی در روستاهای استان گفت : بازنگری ۴۴۴ طرح هادی استان به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

    براساس اظهارات وی در سالجاری بازنگری طرح هادی ۴۵ روستای گلستان در اولویت قرار گرفته است.

    وی ادامه داد و گفت : طرح های هادی روستایی در دوره ۱۰ ساله پس از تهیه آن بازنگری می شود تا نیازهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه ریزی لازم براساس نیازهای جدید انجام شود.

    حسینی دراشاره به اجرای طرح هادی در ۶۶۷ روستای استان گفت: شاخص شروع عملیات اجرایی طرح هادی روستایی در گلستان ۷۲ درصد بوده که ۲۲ درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

    طرح هادی روستایی با اهدافی از جمله ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می شود.

    در گلستان حدود ۵۰۰ هزار خانوار سکونت دارند که از این تعداد ۲۳۰ هزار خانوار روستایی هستند.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در ادامه به مالکیت برخی اراضی و خانه ۶۱۱ روستا و ۱۷ شهر استان توسط بنیاد علوی اشاره کرد و گفت: نقشه برداری در ۴۱۱ روستای تحت مالکیت بنیادعلوی در استان پایان یافته و این طرح برای ۲۰۰ روستای باقی مانده نیز تا پایان امسال انجام می شود.

    نیاز  ۳۱۹ روستای گلستان به ایمن سازی

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در ادامه با اشاره به تکرار وقوع انواع حوادث و بلایایی طبیعی در استان گفت: ۳۱۹ روستای گلستان مورد تهدید حوادث قهری بوده و لازمه در امان بودن از این بلایا ایمن سازی در برابر حوادث احتمالی هستند.

    حسینی در ادامه افزود: با وجود اینکه ۲۰۰ روستا در نوار جنوبی با خطر سیل و سیلاب و ۱۱۹ روستای واقع در نوار جنوبی کوهستانی استان با رانش، زلزله و ریزش سنگ و در نواحی شمالی شرق نیز با فروچاله مواجهه است.

    وی ادامه داد: مطالعه ایمن سازی در ۷۵ روستای اولویت‌دار استان انجام شده که ۲۸ روستا با ایجاد دیوار نگهبان، حایل و کانال رفع آب، ایمن شدند.

    گفتنی است گلستان با وجود ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت به لحاظ ویژگی های طبیعی و جغرافیایی در تیررس بلایای طبیعی قرار گرفته تا جایی که سیل، آبگرفتگی و رانش زمین سال ۹۸ و زلزله در تعدادی از روستاهای رامیان و مراوه تپه در سال ۹۹ نمونه بازر این جغرافیا است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در ادامه به استیجاری بودن برخی از اهای روستاها گفت: ۱۸ هزار خانوار روستایی گلستان مستاجر بوده که اداره کل بینادمسکن و شهرسازی استان با ارائه تسهیلات بانکی برای خانه دار شدن در اختیار آن ها قرار داده است.

    لازم به ذکر است ۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان روستایی هستند.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *