×
×

قابلیت اعلان هشداربرای رمزعبورومرورگرمایکروسافت اج

  • کد نوشته: 22437
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۲
  • ۰
  • وجود امنیت ضروری‌ترین خواسته و نیاز بشر است. امنیت در دنیای واقعی و مجازی بسیار مهم است، یکی از مهم ترین و در عین حال ساده‌ترین اصل امنیت در فضای مجازی، بهره‌گیری از رمز عبور مناسب است.
    قابلیت اعلان هشداربرای رمزعبورومرورگرمایکروسافت اج
  • تبلیغ هدفمند

    مرورگر مایکروسافت اج در حال ارتقای نرم‌افزاری به واسطه قابلیت جدید “پسورد مانیتور” است، کارایی این قابلیت در زمان وقوع خطر برای رمز عبور است.

    قابلیت اعلان هشداربرای رمزعبورومرورگرمایکروسافت اج

    وجود امنیت ضروری‌ترین خواسته و نیاز بشر است. امنیت در دنیای واقعی و مجازی بسیار مهم است، یکی از مهم ترین و در عین حال ساده‌ترین اصل امنیت در فضای مجازی، بهره‌گیری از رمز عبور مناسب است.

    شرکت‌های فناوری همواره پیرامون قواعد انتخاب رمز‌عبور مطلوب هشدار می‌دهند اما برخی همچنان از این قواعد پیروی نمی‌کنند و از رمز‌عبور قابل حدس استفاده می‌کنند.

    البته باید این نکته را بیان کرد که تنها رمز‌عبور قدرتمند ضامن امنیت کاربران نیست. حتی در صورت بهره‌گیری از برنامه‌های مدیریت رمزعبور و همچنین تایید ۲ مرحله‌ای، باز هم این احتمال وجود دارد که اطلاعات کاربری شما سرقت شود.

    تاکنون بارها در اخبار شنیده‌اید که داده‌های کاربران به دلیل ضعف عملکرد شرکت‌های بزرگ سرقت شده است. حتی همین حالا محتمل است که رمز‌عبور یکی از حساب‌های کاربری شما در معرض خطر باشد، بنابراین مایکروسافت بر اساس قابلیت فوق در تلاش است تا امنیت رمزهای عبور افزایش قابل توجهی داشته باشد.

    کاربران با فعال سازی قابلیت “پسورد مانیتور” در این مرورگر، قادر به بررسی امنیت رمزهای عبور خود می‌شوند. مرورگر با بهره‌گیری از این قابلیت اقدام به ارزیابی و بررسی رمزهای عبور مشخص‌شده می‌کند و به محض به خطر افتادن هر یک از آنها، با ارسال پیام به کاربر اطلاع‌رسانی می‌کند. با این عملکرد آسیب‌های احتمالی کاهش قابل توجهی خواهد داشت، به ویژه اگر برای حساب‌های مختلف از یک رمز عبور استفاده کنید. البته این قابلیت اتفاق انحصاری و جدیدی نیست و مایکروسافت تنها به انگیزه رقابت با دیگر مرورگرها از این قابلیت در مرورگر خود استفاده کرده است.

    قبل از این فایرفاکس و کروم از قابلیتی مشابه برای مرورگرهای خود استفاده کرده‌اند. توسعه‌دهندگان این ۲ مرورگر، قابلیت اعلان هشدار برای رمزعبور را بر اساس برنامه‌های مدیریت رمزعبور مانند ۱password و lastpass تقلید کرده‌اند.

    قابلیت اعلان هشداربرای رمزعبورومرورگرمایکروسافت اج
    قابلیت اعلان هشداربرای رمزعبورومرورگرمایکروسافت اج

    مرورگر اج در رده مرورگرهای بسیار‌محبوب و فراگیر قرار ندارد، لیکن کاربران خاص خود را دارد. وقتی که مایکروسافت اقدام به تعویض مرورگر اینترنت اکسپلورر با مرورگر اج کرد، انتظار موفقیت چشمگیری داشت، اما رقبای این حوزه، موفق‌تر عمل کرده‌اند. البته مایکروسافت این ویژگی امنیتی را بهینه‌سازی کرده است، در واقع از الگوریتم رمز‌گذاری همومورفیک در این قابلیت استفاده شده است.

    با این الگوریتم مایکروسافت به کاربران اطمینان می‌بخشد که هیچ‍کس در این شرکت یا هر جای دیگری، امکان دستیابی به رمزهای عبور را نخواهد داشت. یکی از راهکارهای این الگوریتم برای حفاظت از داد‌ه‌ها این است که به رایانه اجازه می‌دهد بدون نیاز به رمزگشایی اطلاعات با آن تعامل داشته باشد.

    قابلیت “پسورد مانیتور” توانایی فعالیت با دستگاه‌های مختلف از جمله رایانه‌هایی با پردازنده نسبتاً قدیمی است. ماهیت این قابلیت امنیتی برای ۳ مرورگر یکسان است، اما مایکروسافت با تغییر قسمت‌هایی از آن، تلاش کرده تا نمونه‌ی بهتری در اختیار کاربران قرار دهد.

    منبع:engadget

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *