×
×

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان
تولید۵میلیون و۴۰۳هزارتن محصول کشاورزی درسالجاری

  • کد نوشته: 22562
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار این نشست خبری بدون حضور رسانه های مطرح استانی و صرفا با حضور چند خبرگزاری کشوری بوده است.
    تولید۵میلیون و۴۰۳هزارتن محصول کشاورزی درسالجاری
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که بهره‌برداران استان در سال زراعی ۹۹ – ۹۸ پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن انواع محصول به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تولید کردند.

    تولید۵میلیون و۴۰۳هزارتن محصول کشاورزی درسالجاری

    تولید۵میلیون و۴۰۳هزارتن محصول کشاورزی درسالجاری
    تولید۵میلیون و۴۰۳هزارتن محصول کشاورزی درسالجاری

     به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا مختار مهاجر عصر یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از مجموع این تولیدات، چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن تولیدات زراعی،حدود ۷۰۰ هزار تن تولیدات دامی، ۳۴۰ هزارتن تولیدات باغی، ۲۴۰ هزار تن تولیدات جنگل و مرتع و بقیه در حوزه صید و ماهیان پرورشی بود.

    وی اضافه کرد: بهره برداران کشاورزی استان همچنین در سال زراعی جاری در تولید ۱۶ محصول راهبردی مقام اول تا پنجم کشور را به خود اختصاص دادند .

    استان گلستان افزون بر ۲۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی دارد که حدود ۱۵۰ هزار آنها در حوزه زراعی و باغی فعالیت داشته و بیش از ۹۰ درصد آنها خرده مالک با مدیریت حداکثر ۴ هکتار زمین هستند.

    گلستان نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی 

     رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی در استان اشاره کرد و گفت: این استان آماده جذب سرمایه گذاران در بخش های فرآوری گیاهان دارویی، صنایع ریسندگی، آب میوه، صنایع نان، کارخانه های لبنی با ارتقای کیفیت و تنوع تولید محصول، فراوری سیب زمینی، صنایع خشک کن، صنایع بسته بندی زعفران، قطعه بندی گوشت، توسعه صنایع روغن کشی و ایجاد کارخانه چغندر قند است.

    ۱۸۳ پروژه کشاورزی گلستان آماده بهره برداری در دهه فجر

    رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد؛ از این تعداد ۱۰۲ پروژه آب و خاک با اعتبار هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال، سه پروژه شرکت شهرک های کشاورزی با اعتبار هزار و ۳۸۵میلیارد ریال و ۱۵ واحد صنایع تبدیلی با اعتبار هزار و ۲۶۴میلیارد ریال است.

    لازم به ذکر است اقتصاد اصلی ساکنان گلستان با جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر برپایه کشاورزی استوار است.

    گفتنی است این نشست بدون حضور رسانه های مطرح استانی و صرفا با حضور چند خبرگزاری بوده است.

    لذا انتظار می رود در جهت انعکاس و انتشار دقیق اخبار و فعالیت مسئولین با احترام به رسانه های مطرح استانی نسبت به شنیدن مشکلات مردم همراهی کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *