×
×

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم
صدور۱۵۸پروانه کسب در قشم

  • کد نوشته: 22705
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین هرمز امیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۸۶۵ مراجعه برای دریافت خدمات پروانه کسب ثبت شده است که از این تعداد، ۴۶۸ فقره درخواست تمدید پروانه کسب و ۵۷ فقره تقاضای جابجایی داشتند.
    صدور۱۵۸پروانه کسب در قشم
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۱۵۸ پروانه کسب صادر و ۱۱۲ فقره باطل شده است.

    صدور۱۵۸پروانه کسب در قشم

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین هرمز امیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۸۶۵ مراجعه برای دریافت خدمات پروانه کسب ثبت شده است که از این تعداد، ۴۶۸ فقره درخواست تمدید پروانه کسب و ۵۷ فقره تقاضای جابجایی داشتند.

    وی ادامه داد: در این مدت همچنین ۱۰ تقاضای تغییر شغل، ۲۹ تقاضای دریافت کارت مباشرت در این اداره به ثبت رسیده است.

    مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از اجباری شدن دوره‌های آموزشی برای اصناف خبر داد و تصریح کرد: از این پس تمامی فعالان صنفی و تجاری منطقه آزاد قشم برای اخذ و تمدید مجوز فعالیت ملزم به گذراندن دوره‌های اصناف هستند.

    وی اظهار کرد: این دوره‌ها در چهار جلسه به مدت ۶ ساعت و به صورت مستمر و در روزهای چهارشنبه در مرکز بین المللی رشد برگزار می‌شود.

    امیری افزود: آشنایی اصناف با قوانین و مقررات، ارتباط با مشتری، فقه اسلامی بازار، قوانین انتظامی ، قوانین و مقررات مالیاتی، قوانین مناطق آزاد و تجاری و بهداشت محیط سرفصل‌های این دوره آموزشی هستند.

    جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

    پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

    شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *