×
×

سایت اسکان عشایری دوین برای۶۷واحددامی درشیروان ساخته شد

  • کد نوشته: 22973
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از سال ۷۹ تحویل محل اجرای طرح با مساحت ۷۰ هکتار از زمین های منابع طبیعی انجام شد و از سال ۸۰ مطالعه آن آغاز شد.
    سایت اسکان عشایری دوین برای۶۷واحددامی درشیروان ساخته شد
  • تبلیغ هدفمند

     رییس اداره امورعشایری شیروان گفت: تاکنون۶۷ واحد دامی در سایت اسکان عشایری دوین این شهرستان خراسان شمالی احداث و به بهره برداری رسیده است.

    سایت اسکان عشایری دوین برای۶۷واحددامی درشیروان ساخته شد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از سال ۷۹ تحویل محل اجرای طرح با مساحت ۷۰ هکتار از زمین های منابع طبیعی انجام شد و از سال ۸۰ مطالعه آن آغاز شد.

    وی گفت: طرح سایت دوین در قالب ۱۰۰ واحد پرورش بره پرواری ۱۵۰ راسی با مجموع ظرفیت ۱۵ هزار راس دام سبک مطالعه و کار زیرساختی برای ساماندهی ۱۰۰ خانوار شهرستان از طوایف مختلف عشایر آغاز شد.

    وی گفت: تا پایان سال ۹۱، ۱۲ واحد از این دامداری ها ساخته شد و به بهره برداری رسید که پس از آن با اعطای تسهیلات بانکی و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری۲۰ واحد جدید به بانک معرفی شدند که هر واحد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد دریافت کردند و باعث شد بیشتر واحدهای دامداری این سایت ساماندهی و به بهره برداری برسد.

    ابراهیمی با اشاره به اهداف راه اندازی سایت اسکان عشایر دوین شیروان افزود: عشایر از حالت سنتی کوچرو و تغییر رویه داده و دامداری های صنعتی و مقرون به صرفه راه اندازی کردند، وضعیت معیشت و درآمد آنان بهبود پیدا کرد و زحمت و مشکلاتی که برای کوچ و جابجایی داشتند به حداقل رسید.

    رییس اداره امورعشایری شیروان گفت: اینک در این سایت ۱۰۰ خانوار مشتمل بر ۳۵۰ نفر جمعیت اسکان دارند که از این تعداد ۳۰ خانوار اهالی دوین و ۷۰ خانوارعشایری هستند.

    وی گفت: اسکان عشایر در این سایت موجب اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر شده که با ساماندهی واسکان، شاخص ساماندهی واسکان عشایر شهرستان به ۲.۵ درصد ارتقا پیدا کرده است.

    شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *