×
×

رئیس پلیس فتا استان مرکزی
تبلیغ فروش ارزان مبلمان ومیزناهارخوری باهدف کلاهبرداری

  • کد نوشته: 22987
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سرهنگ دوم احسان آنقی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا دراین‌باره گفت: آگهی فروش کالاهای دست دوم به خصوص مبلمان و میز ناهارخوری با قیمت پایین‌تر از بازار در روزهای گذشته پرونده‌های متعددی را روانه‌ این پلیس کرده و یکی از شگردهای مجرمان سایبری در سایت دیوار شده است.
    تبلیغ فروش ارزان مبلمان ومیزناهارخوری باهدف کلاهبرداری
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان مرکزی از وقوع چندین مورد کلاهبرداری سایبری با تبلیغ فروش مبلمان و میز ناهارخوری با قیمت‌های جذاب در سایت‌های درج آگهی در چندین شهرستان استان خبر داد.

    تبلیغ فروش ارزان مبلمان ومیزناهارخوری باهدف کلاهبرداری

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سرهنگ دوم احسان آنقی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا دراین‌باره گفت: آگهی فروش کالاهای دست دوم به خصوص مبلمان و میز ناهارخوری با قیمت پایین‌تر از بازار در روزهای گذشته پرونده‌های متعددی را روانه‌ این پلیس کرده و یکی از شگردهای مجرمان سایبری در سایت دیوار شده است.

    وی اضافه کرد: کلاهبرداران بعد از تماس شهروندان برای دریافت کالا به بهانه‌های مختلف چون نگهداری کالا، درخواست مبلغی به عنوان بیعانه از خریدار می‌کنند و بعدازآن به‌هیچ‌عنوان جوابگوی تماس‌های خود نمی‌باشند.

    رئیس پلیس فتا استان مرکزی ادامه داد: شهروندان پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی و قبل از هرگونه واریز وجهی، از کم و کیف جنس موردنظر به صورت حضوری و نیز هویت فروشنده مطلع شده و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

    وی بیان داشت: عده‌ای از کاربران خریدار تصور می‌کنند‌ اگر فروشنده شماره حساب و یا شماره تلفن و آدرس خود را در آگهی درج کند می‌توان به او اعتماد کرد اما این تصور اشتباه است زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرارگرفته باشد.

    سرهنگ آنقی خاطرنشان کرد: باید از انجام معامله در ساعات غیر اداری با چک‌های بانکی و حتی چک‌های رمزدار خودداری کنید، چون در این زمان امکان استعلام از بانک وجود ندارد و همچنین لازم است هیچ‌گاه از افراد ناشناس که از اعتبار آن‌ها اطلاع کافی ندارید، چک قبول نکنید زیرا احتمال سرقتی یا جعلی بودن چک وجود دارد.

    منبع پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *