×
×

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان
تمایل زیادگلستان درجذب سرمایه‌گذار

  • کد نوشته: 23012
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین ابراهیم کریمی روز پنجشنبه در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۶۸ پروژه عمرانی و اقتصادی گالیکش اظهار داشت: گلستان پذیرای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف است و رفع موانع برای فعالیت آنان در اولویت قرار دارد.
    تمایل زیادگلستان درجذب سرمایه‌گذار
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت که این استان به‌دلیل وجود جاذبه‌های فراوان اقتصادی و صنعتی جزو پنج استان دارای تمایل زیاد برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف است.

    تمایل زیادگلستان درجذب سرمایه‌گذار

    تمایل زیادگلستان درجذب سرمایه‌گذار
    تمایل زیادگلستان درجذب سرمایه‌گذار

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین ابراهیم کریمی روز پنجشنبه در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۶۸ پروژه عمرانی و اقتصادی گالیکش اظهار داشت: گلستان پذیرای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف است و رفع موانع برای فعالیت آنان در اولویت قرار دارد.

    وی با تاکید بر حل مشکلات موجود در ناحیه صنعتی گالیکش، گفت: هیچ محدودیتی در تامین زمین، امکانات و تسهیلات برای افراد متقاضی سرمایه گذاری در این شهرستان وجود ندارد.

    به گفته کارشناسان، کمبود زیرساخت و نبود زمین کافی در ناحیه صنعتی ۲۴ هکتاری گالیکش از مهمترین موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران است و این شهرستان برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی جدید به ۵۰ هکتار زمین دیگر نیاز دارد.

    معاون استاندار گلستان افزود: مردم و مسوولان گالیکش با معرفی قابلیت و ظرفیت‌های این شهرستان می‌توانند زمینه حضور بیشتر سرمایه‌گذاران را فراهم کنند.

    کریمی با اشاره به خدمات نظام به مردم گلستان با وجود تنگناه‌های اقتصادی و مشکلات مالی گفت: سه هزار و ۱۴۱ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغال‌زا با صرف افزون بر ۵۸ هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال اعتبار تا پایان دهه فجر در این استان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که در مقایسه با هزار و ۲۹۹ پروژه مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.

    وی اظهارداشت: با بهره برداری از پروژه‌های دهه فجر امسال ۶ هزار و ۹۴۷ فرصت شغلی برای جوانان جویای کار استان گلستان ایجاد می‌شود.

    معاون استاندار گلستان همچنین با اشاره به موضوعات مربوط به تنظیم بازار، گفت که به دلیل شرایط اقتصادی و محدودیت‌های وارداتی در تامین برخی اقلام مورد نیاز مردم مانند تخم مرغ، مرغ و روغن مشکلاتی ایجاد شد که با تلاش اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان این اقلام در حال تامین و عرضه است.

    کریمی تاکید کرد: در تامین روغن، تخم مرغ و مرغ در گلستان کمبودی وجود ندارد و فقط در توزیع دچار مشکل هستیم.

    فرماندار گالیکش نیز در این مراسم گفت: با وجود گذشت ۱۰ سال از شهرستان‌شدن گالیکش هنوز تعدادی از ادارات آن با مرکزیت مینودشت اداره می‌شود.

    علی اصغر میرزایی افزود: برای استقرار ادارات موانع قانونی وجود ندارد اما یکی از شروط در اختیار قراردادن عرصه برای ساخت و یا مکان مناسب است که حل این مشکل همراهی و پیگیری بزرگان و افراد صاحب نفوذ شهرستان در کنار مسوولان را می‌طلبد.  

    وی افتتاح ۱۱۳ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۵۵ پروژه با ۹۱۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال را سهمیه گالیکش در دهه فجر امسال عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها ۹۳ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شد.

    فرماندار گالیکش، ۱۴۵ واحد مسکن محرومان، ۲۳۴ مسکن روستایی، تولید کارخانه خوراک آبزیان، ۱۴ طرح آبی روستایی، چهار واحد بوم گردی و ۲ زمین چمن مصنوعی را از مهمترین پروژه های افتتاحی و احداث کانال‌های بتی اراضی زراعی، طرح هادی ۹ روستا و ساختمان بخشداری لوه و شهرداری صادق آباد را از مهمترین پروژه های کلنگ زنی این شهرستان عنوان کرد.

    شهرستان گالیکش حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت مشکل از اقوام و مذاهب گوناگون دارد که ۵۵ درصد آن در ۶۳ روستا زندگی می کنند و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *