×
×

رییس اداره امور عشایری شیروان از مرمت و نگهداری راه های عشایری
ارتقا۷درصدی مرمت ونگهداری راه‌های عشایری

  • کد نوشته: 23267
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی ابراهیمی اظهار داشت: ۴۵۰ کیلومتر از راه های عشایری شیروان در این بازه زمانی مورد مرمت و نگهداری قرار گرفته است.
    ارتقا۷درصدی مرمت ونگهداری راه‌های عشایری
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره امور عشایری شیروان از مرمت و نگهداری راه های عشایری خبر داد و گفت: طی هفت سال گذشته هفت درصد نسبت به پیش از آن ارتقا یافته است.

    ارتقا۷درصدی مرمت ونگهداری راه‌های عشایری

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی ابراهیمی اظهار داشت: ۴۵۰ کیلومتر از راه های عشایری شیروان در این بازه زمانی مورد مرمت و نگهداری قرار گرفته است.

    وی در خصوص مشکلات فراوانی که در طی جابجایی عشایر در هنگام کوچ وجود داشت گفت: قبل از سال ۹۲، عشایرهنگام کوچ ییلاق و قشلاق از راه مناسب برخوردار نبوده و با مشکلات و سختی ها بسیاری دست و پنجه نرم می کردند که در حال حاضر با هموار شدن مسیر های تردد در این حوزه دیگر مشکل خاصی وجود ندارد.

    گفتنی است که این شهرستان دارای حدود ۴۸۰ کیلومتر راه عشایری است.

    گفته می شود  هزار و ۱۰۰ کیلومتر در سه مسیر شمالی، جنوبی و میانی مجموع ایل راه های این شهرستان که محل تردد و عبور و مرور دام های عشایر شهرستان های قوچان، فاروج و شیروان به کوه شاه جهان است، می باشد.

    ابراهیمی در ادامه نسبت به تامین آب آشامیدانی عشایر افزود: ۱۵ هزار مترمکعب آبرسانی سیار انجام شده است.

    وی از اقدامات دولت در طی ۷ سال اخیر مرمت  ۸۵ باب جایگاه چادرعشایری، احداث ۱۰ باب سرویس بهداشتی، مرمت ۱۵ دهانه پل و بهسازی چشمه های عشایری، مرمت و نگهداری ۳ باب حمام ضدکنه، احداث چهار هزار مترمکعب ابنیه فنی(آبنما، گابیون، دیوار ساحلی) و احداث پنج رشته کانال جمع آوری آب و انحراف سیل را عنوان کرد.

    رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: همچنین در این بازه زمانی یک دهانه بند خاکی احداث،  ۶ صندوق خرد زنان ایجاد و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز پرداخت شد،  علاوه بر این ۲ هزار تخته چادر عشایری نیز در اختیار عشایر قرار گرفت.

    گفتنی است که عشایر شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند. که همه ساله با انجام قشلاق و ییلاق اقدام به جابجایی دام های خود در مناطق خوش آب و هوا و مناسب پرورش دام های خود می کنند. که بخش هنگفتی از اشتغال را در دست دارند.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین

    در عجبیم که چرا برخی مسئولین همچنان با گذشت بیش از ۷ سال از دولت همواره خود را با دولت ۳ دوره قبل مقایسه می کنند و تمام عقب افتادگی های موجود را به گردن دولت قبل از سال ۹۲ می اندازند.

    با کمی تامل مردم قطعا قادر به تشخیص هستند که در زمان چه مقدار تغییرات در زندگی شان صورت گرفته و از مسئولین انتظار می رود بجای توپ به زمین هم انداختن و شعار و وعده دادن به سمت عمل کردن نیز کمی گام بردارند.

    و اینکه مردم را در پشت درب های بسته اتاق خود و قوانین روی کاغذ از انجام کارهای محوله خود منصرف کنند به دنبال عمل کردن وظایف محوله بر دوش خود کنند.

    مردم انتظار دارند به جای اینکه قوانین فقط روی کاغذ نوشته و خاک خورده شوند از آن در راستای توسعه و پیشرفت و کاسته شدن مشکلات استفاده شود چرا که قوانین نوشته شده خوبی در جهت ارتقا زندگی و ایجاد آرامش و اشتغال برای جوانان و در نهایت تامین معیشت مردم و مقابله با هر نوع تحریمی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *