×
×

مسئول بسیج اصناف
آغازصادرات ماسک ایرانی

  • کد نوشته: 23405
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین غلامرضا حسن پور روز یکشنبه در مراسم رونمایی از سامانه تامین کالاهای سلامت محور و خط تولید نانو ماسک اظهار امیدواری کرد که در آینده امکان صادرات گسترش پیدا کند.
    آغازصادرات ماسک ایرانی
  • تبلیغ هدفمند

    مسئول بسیج اصناف، بازار و فعالیت‌های اقتصادی کشور گفت: با موفقیت وزارتخانه‌های بهداشت و صنعت، صادرات محدود ماسک شروع شده است.

    آغازصادرات ماسک ایرانی

     به گزارش بازار کسب کار آنلاین غلامرضا حسن پور روز یکشنبه در مراسم رونمایی از سامانه تامین کالاهای سلامت محور و خط تولید نانو ماسک  اظهار امیدواری کرد که در آینده امکان صادرات گسترش پیدا کند.

    وی ادامه داد: موضوع صادرات ماسک را به کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی را دنبال می کنیم و به پیش می بریم.
    وی بیان داشت: سال ۹۹ را با تولید ماسک شروع کردیم و اکنون سال به پایان نرسیده به مرحله ای رسیده ایم که در پی توسعه صادرات ماسک هستیم.
    وی اضافه کرد: صادرات ماسک حتما با مدیریت مصرف داخلی انجام خواهد شد، تا هموطنان دچار کمبود در این زمینه نشوند.

    تولید روزانه ما به ۲۰ میلیون ماسک رسید

    بنابر گزارش بسیج دانشجویی کشور او که در مراسم رونمایی از سامانه تامین کالاهای سلامت محور و خط تولید نانو ماسک گروه جهادی شمس سخن می گفت ادامه داد: در حال حاضر در ۵۰۰ واحد صنفی و تولید، روزانه ۲۰ میلیون ماسک استاندارد تولید می کنیم. این موفقیت توانست خطری که‌ سلامت عمومی را تهدید می کرد به طور چشمگیری کنترل کند.
    حسن پور بر لزوم ارتقا کیفیت محصول ماسک تاکید کرد و گفت: هرچه کیفیت ماسک بیشتر شود شاهد ارتقا سلامت و کاهش مرگ و میر خواهیم بود.
    مسئول بسیج اصناف، بازار و فعالیت های اقتصادی کشور ادامه داد: ما بر تولید ماسک نظارت می کنیم، هرکارگاهی در این زمینه کاری با حضور سازمان غذا و دارو و سازمان بسیج اصناف و اداره کل تجهیزات پزشکی در کشور، راه اندازی می شود.


    پارچه مشکی در کشور تولید می شود 

    حسن پور با اشاره به اینکه پارچه مشکی در کشور تولید می شود، گفت: کارخانه ای بعد از  ۹ سال تعطیلی به مدار تولید برگشت و افتتاح رسمی این کارخانه فردا خواهد بود.
    به گفته وی  ۹۰ میلیون متر پارچه چادر مشکی در ایران مصرف دارد که فقط ۱۰ میلیون متر در داخل  تولید می شود.

    فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران در همین مراسم رونمایی  گفت: امروز در تولید ماسک به خودکفایی رسیده‌ایم و ظرفیت بالقوه تولید روزانه بیش از ۳۵ میلیون ماسک در کشور به فعلیت درخواهد آمد.

    به گفته دکتر علیرضا زالی نتایج یک مطالعه در تهران نشان می دهد ۷۵ درصد بیمارانی که در بیمارستان ها بستری شدند، از ماسک استفاده می کردند اما بخش عمده‌ای از آنان در محیط هایی حضور داشتند که امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود نداشته است.

    در روز ۲۶ فروردین امسال خبر راه اندازی بزرگ ترین کارگاه تولید ماسک در کشور و جنوب غرب آسیا با ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون انواع ماسک ها از جمله معمولی، ان ۹۵ و نانو منتشر و پیش بینی تولید ماسک ان ۹۵ با پارچه نانو در همان کارگاه در محل شهرک صنعتی اشتهارد کرج اعلام شد.

    همچنین نوید خودکفایی ایران و سپس رسیدن به مرحله تولید برای صادرات تا پایان امسال در آن روز از سوی تولید کنندگان به مردم داده شد که امروز محقق گشته است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *