×
×

رییس دانشگاه معین خراسان شمالی
الحاق۲مجتمع آموزشی خراسان شمالی به دانشگاه بجنورد

  • کد نوشته: 23551
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۲
  • ۰
  • دکتر احمد محقر روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد نیز در برنامه این الحاق قرار دارد اما در حال حاضر عجله ای برای این کار نیست.
    الحاق۲مجتمع آموزشی خراسان شمالی به دانشگاه بجنورد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه معین خراسان شمالی گفت: ۲ مجتمع آموزشی این استان شامل مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان و مجتمع آموزشی عالی فنی و مهندسی اسفراین به دانشگاه بجنورد الحاق شد.

    الحاق۲مجتمع آموزشی خراسان شمالی به دانشگاه بجنورد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر احمد محقر روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد نیز در برنامه این الحاق قرار دارد اما در حال حاضر عجله ای برای این کار نیست.

    وی به مصوبه آمایش آموزش عالی اشاره کرد و افزود: در این مصوبه قرار شده است تا به وضعیت آشفته آموزش عالی در سطح کشور ساماندهی شود که هشت تکلیف در آن از جمله شامل ماموریت گرایی، مهارت آموزشی، ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی و شبکه سازی علمی عنوان شده، برای اجرا مورد تاکید است.

    وی اظهار داشت: اجرای آمایش آموزش عالی به صورت استانی است و یک دانشگاه به عنوان معین به منظور ساماندهی آموزش عالی استان انتخاب شده است.

    نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان خراسان شمالی افزود: در اجرای آمایش آموزش عالی طرح های تجمیع، ادغام و الحاق مطرح است.

    وی گفت: هم اینک در برخی از د انشگاه های سراسر کشور تجمیع نیز صورت گرفته است اما در این استان موضوع الحاق اجرایی شد که سه مرکز آموزش عالی در دانشگاه بجنورد الحاق خواهد شد.

    محقر افزود: در الحاق یک دانشگاه به عنوان معین مراکز کوچک تر را با حفظ هویت و هم افزایی ساماندهی خواهد کرد.

    وی اظهار داشت: طبق نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مراکز کوچک تر شاخص های مورد نیاز برای ایجاد رشته های تحصیلات تکمیلی ندارند زیراکه از نظر اساتید عضو هیات علمی با کمبود مواجه هستند در طرح الحاق با هم افزایی دانشگاه های الحاق با دانشگاه معین در نظر گرفته می شود.

    وی افزود: در این طرح همچنین از ظرفیت ها و پتانسیل های یکدیگر استفاده خواهند کرد.

    رییس دانشگاه معین خراسان شمالی گفت: پذیرش دانشجو در ۲ مجتمع آموزش عالی استان برای سال هزار و ۴۰۰ بر مبنای اعضای هیات علمی دانشگاه بجنورد انجام می شود، به اعضای هر عضو هیات علمی تنها چهار دانشجو به دانشگاه ها سهمیه داده می شود.

    وی با بیان اینکه مراکز استقلال خود را دارند اظهار داشت: به تدریج باید دانشگاه ها از امکانات، خدمات و زیر ساخت های یکدیگر  استفاده کنند.

    ورود هشت هزار و ۱۰۲ دانشجوی به دانشگاه های استان 

    محقر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال تحصیلی امسال هشت هزار و ۱۰۲ دانشجو در زیر نظام های آموزشی در این استان جذب شدند افزود:  هم اینک در خراسان شمالی ۳۴ مرکز آموزش عالی داریم که شامل دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد اسلامی، موسسات آموزش عالی غیر دولتی، فنی و حرفه ای، علمی و کاربردی، فرهنگیان هستند.

    وی گفت: هم اینک بیش از  ۵۴۱  استاد و عضو هیات علمی در دانشگاه های این استان در گروه غیر پزشکی فعالیت علمی دارند که این توان علمی قابل توجهی است که حدود ۲۰۰ عضو هیات علمی نیز زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت دارند.
    رییس دانشگاه بجنورد گفت: دانشگاه های دولتی،  فنی و حرفه ای،  پیام نور، مراکز علمی کاربردی، فرهنگیان، علوم قرآنی، تک جنسیتی کوثر و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از مهم ترین مراکز آموزش عالی استان هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *