×
×

راه‌اندازی خط تولید۲مدل جدیدتراکتوردرتبریز

  • کد نوشته: 23572
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین استاندار آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه در مراسم افتتاح خط تولید این تراکتورها، گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از یک جامعه مصرفی به یک کشور مولد با اقتصادی پویا تبدیل شده است و با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان در عرصه های مختلف تحولات شگرفی در این کشور به وقوع پیوسته است.
    راه‌اندازی خط تولید۲مدل جدیدتراکتوردرتبریز
  • تبلیغ هدفمند

    همزمان با گرامیداشت دهه فجر، خط تولید تراکتورهای مدل ۴۱۲۰ و ۴۵۵ با حضور سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران و جمعی از مدیران استانی در شرکت تراکتورسازی ایران راه‌اندازی شد.

    راه‌اندازی خط تولید۲مدل جدیدتراکتوردرتبریز

    راه‌اندازی خط تولید۲مدل جدیدتراکتوردرتبریز
    راه‌اندازی خط تولید۲مدل جدیدتراکتوردرتبریز

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین استاندار آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه در مراسم افتتاح خط تولید این تراکتورها، گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از یک جامعه مصرفی به یک کشور مولد با اقتصادی پویا تبدیل شده است و با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان در عرصه های مختلف تحولات شگرفی در این کشور به وقوع پیوسته است.

    محمدرضا پورمحمدی، افزود: کشور ما فقط در حوزه اقتصاد شاهد تحولات نبوده بلکه این کشور از زمانی که ژاندارم خلیج فارس بود اکنون به عنوان یکی از هفت قدرت برتر جهان تبدیل شده است و در حوزه علم و فناوری نیز اکنون به رتبه ۱۶ جهان رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه می شود دهها مثال این چنینی از پیشرفت کشور بیان کرد، اظهار داشت: آذربایجان شرقی نیز به تبع کشور که به فرمایش رهبری « سر ایران » است به پیشرفت های زیادی دست یافته و هم اکنون چهار درصد صنایع کشور مانند تراکتورسازی، ماشین سازی، چرخشگر، ایدم و موتوژن در این استان است.

    استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات ارزشمند این صنایع به استان و سایر استان های کشور، گفت: در سال گذشته صادرات غیرنفتی استان به خارج ۵۰ درصد رشد یافت و در شرایط کرونایی نیز هیچ واحد تولیدی تعطیل و کارگری تعدیل نشد.

    پورمحمدی، ادامه داد: این استان در میزان سرمایه گذاری در واحدهای ایجادی و توسعه ای رتبه اول کشور را کسب کرد و نرخ بیکاری آن از متوسط کشوری که ۱۰.۳ درصد است، پایین تر بوده و ۹ درصد است.

    وی با اشاره به اینکه پایین بودن نرخ بیکاری از متوسط کشور در این استان به علت غیرت آذربایجانی هاست نه رفاه زدگی، یادآوری کرد: مردم این منطقه اگر کاری نتوانند در این استان برای خود فراهم کنند با مهاجرت به سایر استان ها در آن ها مشغول به کار می شوند.

    پورمحمدی، با بیان اینکه به همین علت آذربایجان شرقی از استان های مهاجرفرست کشور است، افزود: فرایند حمایت و مکانیزم مورد انتظار در این استان در این زمینه کند بوده و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیاز است در این زمینه تلاش کنند.    

    شرکت تراکتورسازی ایران ۹۵ درصد نیاز بازار کشور را تامین می کند

    مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه دهه ۹۰ دوران طلایی و شکوفایی تراکتورسازی ایران است، گفت: هم اکنون این شرکت ۹۵ درصد از نیاز بازار کشور را تامین می کند و پنج درصد نیز به صورت متفرقه وارد کشور می شود.

    ابوالفتح ابراهیمی، افزود: تولیدات این شرکت از لحاظ قیمت و کیفیت همتایی ندارد و در یک دهه اخیر با داخلی سازی قطعات استراتژیک بیش از ۴۰۰ میلیون یورو برای کشور صرفه جویی ارزی شد.

    وی با اشاره به خودکفایی در تولید عمده قطعات تراکتور در این شرکت، اظهار داشت: اگر این خودکفایی حاصل نمی شد باید بیش از ۷۰ میلیون یورو برای تامین این قطعات ارز از کشور خارج می شد.

    مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد از قطعات تراکتور داخلی سازی شده است و تنها برخی قطعات جزئی مانند تایرهای تراکتور سنگین که صرفه اقتصادی ندارد از کشورهای دیگر تامین می شود.

    ابراهیمی، ادامه داد: در سال جاری این شرکت ۱۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور با رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال قبل و رشد ۲۷ درصدی نسبت به میانگین سه سال قبل تولید کرد.

    وی با اشاره به فروش ۱۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه تراکتور در سال جاری، یادآوری کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته رشد ۲۶ درصدی و نسبت به میانگین سه سال قبل رشد ۴۰ درصدی دارد.

    مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران گفت: امسال بیش از ۶۶۰ میلیارد تومان این شرکت به خارج صادر کرده که نه تنها نیاز ارزی این مجموعه فراهم شده بلکه در ارز مازاد نیز تراز مثبت کسب کرده است.

    ابراهیمی، نوسازی و توسعه منابع انسانی، خارج کردن شرکت از ضرردهی و رسیدن به حداکثر سوددهی، تکیه بر منابع مالی شرکت و پرهیز از اخذ تسهیلات بانکی و منتخب پنج دوره صادر کننده نمونه ملی را از مزیت های این شرکت اعلام کرد.

    وی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ قطعه ساز در اصفهان، تبریز، قم، مشهد و سمنان، اظهار داشت: این شرکت توانست در دوران کرونا این قطعه سازان را تغذیه کند.

    مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران گفت: تا پایان امسال در این شرکت ۲۲ هزار دستگاه تراکتور تولید می شود و تلاش می شود این تعداد در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۲۵ هزار دستگاه برسد.

    ابراهیمی، با اشاره به راه اندازی خط تولیدهای جدید در این شرکت، افزود: خط تولید تراکتور ۴۱۲۰ دارای موتور جدید ۱۲۰ اسب بخار و مجهز به توربوشارژ بوده، قابل نصب علاوه بر تراکتور بر روی کامیون است و برای تکمیل سبد تولید این شرکت راه اندازی شده و تراکتور سبک ۴۵۵ با موتور جدید ۵۵ اسب بخار مجهز به توربوشارژ، چابک و قوی است.

    در این مراسم با حضور سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، خط تولید تراکتورهای مدل ۴۱۲۰ و ۴۵۵ در این شرکت راه اندازی و از این تراکتورها رونمایی شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *