×
×

رییس سازمان امور مالیاتی
وصول۵۵درصدازمالیات کشور در تهران

  • کد نوشته: 23588
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، امید علی پارسا روز دوشنبه درآئین بهره برداری از ساختمان امور مالیاتی گچساران اظهار داشت:۱۵ استان کمتر توسعه یافته کشور تنها ۶درصد از مالیات کشور را پرداخت می کنند به عنوان مثال میزان پرداخت مالیات در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از نیم درصد است.
    وصول۵۵درصدازمالیات کشور در تهران
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان امور مالیاتی گفت: ۵۵ درصد از منابع مالیاتی وصول شده در کشور به دلیل قرار داشتن دفتر مرکزی شرکت ها در تهران وصول می شود.

    وصول۵۵درصدازمالیات کشور در تهران

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، امید علی پارسا روز دوشنبه درآئین بهره برداری از ساختمان امور مالیاتی گچساران اظهار داشت:۱۵ استان کمتر توسعه یافته کشور تنها ۶درصد از مالیات کشور را پرداخت می کنند به عنوان مثال میزان پرداخت مالیات در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از نیم درصد است.

    وی بیان کرد: میزان اختصاص منابع مالیاتی برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد ۲.۵ درصد و استان سیستان و بلوچستان ۶درصد است.

    رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه منابع مالی مورد نیاز خزانه دولت ها از چهار روش فروش ثروت مانند نفت، مالیات، قرض از نظام بانکی یا چاپ اسکناس تامین می شود تاکید کرد: برای تحقق توسعه چاره ای جز وصول مالیات نداریم.

    پارسا عنوان کرد:چاپ اسکناس به دلیل ایجاد تورم مالیات نانوشته ای است که فشار آن بیشتر به اقشار  کم درآمد وارد می شود.

    وی عنوان کرد:سازمان امور مالیاتی بر اساس قانون موظف به اختصاص ۷۰درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه شهرها و ۳۰ درصد برای روستاهاست.

    وی ابراز داشت: امیدواریم بخش نخست طرح هوشمندسازی نظام مالیاتی تا پایان دولت تدبیر و امید عملیاتی شود.

    رییس سازمان امور مالیاتی اضافه کرد: براساس این طرح نظام مالیاتی به صورت برخط به انجام معاملات دسترسی خواهد داشت.

    پارسا کاهش فرار مالیاتی، به حداقل رسیدن میزان اختلاف در تعیین مالیات و حداکثر وصول مالیات را از مزایای اجرای این طرح دانست.

    وی عنوان کرد: براساس ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم قرار است ۷۰درصد از پرونده های مالیاتی براساس اظهارنامه ارائه شده اشخاص رسیدگی شود که اجرایی شدن این طرح منجر به ایجاد  فرصت برای رسیدگی به پرونده های بزرگتر برای امور مالیاتی خواهد شد.

    پارسا همچنین ابرازامیدواری کرد: ساختمان اداره امور مالیاتی یاسوج تا پایان دولت تدبیر و امید بهره برداری شود.

    مدیرکل امورمالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساختمان امور مالیاتی گچساران در زمینی به مساحت سه هزار و۲۰۰ متر مربع در پنج طبقه احداث شده است.

    محمدعلی غفاری اضافه کرد: این طرح با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

    معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ساختمان امور مالیاتی  شهرهای باشت،لنده،چرام و بهمئی وجود ندارد از مسئولان خواست برای احداث این زیرساخت ها تلاش شود. 

    حشمت الله صمیمی دوست اضافه کرد: با توجه به بنیه مالی مردم کهگیلویه و بویراحمد و نبودن صنایع بزرگ در استان نیاز است تا بخشودگی های مالیاتی خاص اعمال شود.

    وی با اشاره به اینکه کارخانه پتروشیمی گچساران  در سال ۱۴۰۰ بهره برداری خواهد شد اظهار داشت: تکمیل این طرح امکان مالیات ستانی از آن را فراهم خواهد کرد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *