×
×

محمدباقر نوبخت
تحقق۱۹۰درصدی تعهدات اعتباری دولت درگیلان

  • کد نوشته: 23592
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدباقر نوبخت سه شنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان افزود: از آغاز دولت یازدهم تا امروز برای توسعه گیلان ۱۱۱ طرح و پروژه با اعتبار تعهد شده دو هزار و ۶۷۹ میلیارد تومان تعریف شد که تا کنون برای این طرح ها نزدیک به دو برابر رقم تعهد یعنی پنج هزار و ۸۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.
    تحقق۱۹۰درصدی تعهدات اعتباری دولت درگیلان
  • تبلیغ هدفمند

    معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون با پرداخت پنج هزار و ۸۳ میلیارد تومان برای اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی و اقتصادی گیلان ۱۹۰ درصد تعهدات اعتباری دولت برای این خطه تحقق یافت.

    تحقق۱۹۰درصدی تعهدات اعتباری دولت درگیلان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدباقر نوبخت سه شنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان افزود: از آغاز دولت یازدهم تا امروز برای توسعه گیلان ۱۱۱ طرح و پروژه با اعتبار تعهد شده دو هزار و ۶۷۹ میلیارد تومان تعریف شد که تا کنون برای این طرح ها نزدیک به دو برابر رقم تعهد یعنی پنج هزار و ۸۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

    وی تصریح کرد: در این میان برای دستیابی به اهداف تعیین شده ۷۱۳ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است تا تعهدات دولت به انجام مطلوب برسد.

    وی شش ماه پیش رو را حائز  اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: برای ماههای باقیمانده تا پایان دولت همچون دوی استقامت که ابتدا با آرامش آغاز و در پایان باید برای رسیدن به هدف تمام انرژی خود را به کار گرفت، همه باید اهتمام کنیم تا فرجام نیکو برای این استان مستعد توسعه برجای بگذاریم.

    رییس ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان تصریح کرد :  ۵۹ طرح و پروژه به عناوین مختلف در گیلان احصأ کردیم که با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومانی قبل از اتمام خدمت دولت به انجام می رسد و می توان پروژه ها را تقدیم مردم استان کنیم.

    وی با بیان اینکه تا کنون حدود یک هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها پرداخت شده است، تصریح کرد:  یک هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان دیگر باید برای تکمیل آنها بپردازیم.

    وی در ادامه این جلسه پروژه راه آهن رشت -انزلی را طرح بسیار بزرگی خواند و افزود: این طرح نه  پروژه ای استانی بلکه برای کشور و حتی منطقه حائز اهمیت است که وظیفه ملی  رئیس سازمان برنامه و بودجه است تا این پروژه مهم را تامین اعتبار نماید.

     نوبخت تصریح کرد: در همین راستا فقط طی هفته گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی پرداخت شد تا هیچ عذر و بهانه‌ای برای پیمانکاران این پروژه مهم نباشد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد : اگرچه منابع مالی محدود است اما محاسبه استان به استان طرح ها و پروژه ها را داریم و برای پروژه های دارای اولویت هزینه می کنیم همچون تونلی که برای زنده نگهداشتن دریاچه ارومیه در حال احداث است.

     وی با بیان اینکه برای همه استان‌ها تا پایان دولت ۲ برنامه شامل طرح‌های عمرانی و تولیدی در قالب اقتصاد مقاومتی و جهش تولید برنامه ریزی شده است، گفت: باید همه با هم تلاش نمود و هیچ فرصتی را از دست ندهیم تا پروژه‌ها در زمان موعد به بهره‌برداری برسد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *