×
×

مهمترین عامل دیالیزدرجهرم، دیابت وفشارخون هستند

  • کد نوشته: 23805
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۴
  • ۰
  • رئیس بیمارستان استاد مطهری جهرم گفت: شایع‌ترین بیماری‌هایی که موجب دیالیز بیماران در جهرم می‌شود دیابت و پر فشاری خون هستند که از ابتدای سال ۱۳۹۹تاکنون ۱۱ هزار و ۱۱۴ دیالیز در بیمارستان استاد مطهری جهرم انجام شده است. مهمترین عامل دیالیزدرجهرم، دیابت وفشارخون هستند به گزارش باازار کسب کار آنلاین دکتر عبدالوهاب رحمانیان در […]

    مهمترین عامل دیالیزدرجهرم، دیابت وفشارخون هستند
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس بیمارستان استاد مطهری جهرم گفت: شایع‌ترین بیماری‌هایی که موجب دیالیز بیماران در جهرم می‌شود دیابت و پر فشاری خون هستند که از ابتدای سال ۱۳۹۹تاکنون ۱۱ هزار و ۱۱۴ دیالیز در بیمارستان استاد مطهری جهرم انجام شده است.

    مهمترین عامل دیالیزدرجهرم، دیابت وفشارخون هستند

    به گزارش باازار کسب کار آنلاین دکتر عبدالوهاب رحمانیان در گفت ‌و گو با ایرنا با بیان اینکه بخش دیالیز بیمارستان استاد مطهری دارای ۲۳ تخت فعال است افزود: روزانه در دو شیفت صبح و عصر به غیر از موارد اورژانسی، نزدیک به ۴۲ نفر برای انجام دیالیز به این بخش مراجعه می کنند که گاه مراجعه موارد اورژانسی این تعداد به ۵۳ نفر هم می‌رسد.

    وی بیان کرد: به دلیل خاص بودن این بیماران و حساسیتی که این بخش دارد در ۱۰ ماه گذشته برای پیشگیری از بیماری کرونا در دفعات مختلف بیماران تحت نمونه‌گیری کرونا قرار گرفتند و تمام پروتکل‌های بهداشتی به صورت کاملاً جدی در این بخش رعایت می‌شود.

    وی ادامه داد: بیمارانی از این بخش  که مبتلا به کووید ۱۹ شده‌اند در اتاق شیشه‌ای مجزا قرنطینه شده و دیالیز شدند و در  این مدت ۵۴ بیمار ثابت این بخش مبتلا به کووید ۱۹ شدند که ۱۲ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

    به گفته وی بیماران با مشکل دیابت، فشار خون، بیماری کلیوی پلی کیستیک که جنبه ارثی دارد، افراد با مشکل سنگ کلیه، کسانی که دچار مسمومیت با الکل و قرص شده‌اند و… در این بخش بستری و دیالیز می شوند. 

    رحمانیان اضافه کرد: : دیابت و فشار خون از بیماری های مزمن شایع در شهرستان است که باعث نارسایی کلیه و دیالیز شدن افراد می‌شود و اکثر بیماران دیالیزی این بخش به دلیل ابتلا به این دو بیماری مزمن به این بخش مراجعه می‌کنند.

    رئیس بیمارستان استاد مطهری جهرم گفت: در حال حاضر ۵۹ مرد و ۳۱ زن در این بخش دیالیز می‌شوند و در سال جاری تعداد بیماران دیالیزی به دلیل شیوع بیماری کرونا در مقایسه با سال گذشته کاهش نسبی داشته است.

    وی با اشاره به سن بیماران بستری در این بخش گفت: سن جمعیت آماری این بخش معمولا بین ۴۰ تا ۸۰ ساله است که البته تعدادی کمی از بیماران زیر ۲۰ سال نیز وجود دارند. جوان‌ترین بیمار این بخش ۱۲ ساله و مسن‌ترین آنها ۹۶ ساله است.

    رحمانیان با اشاره به دفعات دیالیز شدن بیماران گفت: دیالیزشدن بیماران بستگی به حال عمومی و درصد نارسایی کلیوی آنان دارد. اما به طور معمول هر بیمار دیالیزی ۲ تا ۳ دفعه در هفته دیالیز می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *