×
×

استاندار قزوین
حل‌مشکلات کشمش‌تاکستان دغدغه جدی‌مسئولان

  • کد نوشته: 23946
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۵
  • ۰
  • به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین هدایت الله جمالی پور در نهمین روز از ایام الله دهه فجر و در آئین افتتاح یک طرح آبیاری تحت فشار در روستای نرجه افزود: اختصاص یارانه به این محصول نشان از حمایت دولت از کشاورزان و باغداران است.
    حل‌مشکلات کشمش‌تاکستان دغدغه جدی‌مسئولان
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار قزوین گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال یارانه دولتی با هدف حمایت از باغداران و فعالان کشاورزی در زمینه تولید و فروش کشمش تاکستان اختصاص یافته است.

    حل‌مشکلات کشمش‌تاکستان دغدغه جدی‌مسئولان

    به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین هدایت الله جمالی پور در نهمین روز از ایام الله دهه فجر و در آئین افتتاح یک طرح آبیاری تحت فشار در روستای نرجه افزود: اختصاص یارانه به این محصول نشان از حمایت دولت از کشاورزان و باغداران است.

    وی با بیان اینکه قیمت کشمش باید هرساله معقولانه افزایش یابد، اضافه کرد: قیمت تضمینی برای خرید کشمش آن هم تا سقف پنج هزار و ۲۰۰ تومان صرفه اقتصادی نداشت و بررسی این موضوع در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

    جمالی پور افزود: حل مشکلات کشمش تاکستان به عنوان دغدغه جدی در دستور مسؤولان استان قرار دارد و از آنجایی بخش عظیمی از اقتصاد این منطقه به این ماده خوراکی وابستکی دارد، تاکنون نشست‌های متعددی را برگزار کرده‌ایم تا کشاورزان این منطقه ضرر نکنند.‌

    استاندار قزوین با بیان اینکه بخش اعظم اقتصاد استان قزوین کشاورزی است، گفت: باید بتوانیم از آب و خاک درست استفاده کنیم که مهم‌ترین موضوع راهکار در این خصوص تجمیع اراضی کشاورزی و استفاده از فناوری نوین در مصرف آب است.


    وی همچنین بر توسعه گلخانه ها تاکید کرد و گفت: گسترش گلخانه‌ها و کشاورزی مدرن در دنیا اهمیت دارد و استان قزوین نیز باید همگام با این اتفاقات پیشرو باشد و سازمان جهاد کشاورزی در این راستا اقدامات خوبی داشته است.

    نماینده عالی دولت در استان قزوین در ادامه سخنان خود به تاریخ چهارهزارساله روستای نرجه اشاره کرد و گفت: مردم این ناحیه از فرهنگ غنی و با سابقه ای برخوردارند و لازم است که از بهترین امکانات نیز بهره‌مند شوند.

    جمالی پور با انتقاد از برخی سخنان تفرقه افکنانه در جامعه و لزوم توجه به اتحاد و انسجام،گفت: بعضی افراد حرف‌هایی می‌زنند که دشمن سوء استفاده می‌کند و سعی دارند دولت را از نظام جدا کنند، درحالی که همه ارکان نظام در یک راستای برای حفظ تمامیت ارضی تلاش می‌کنند.

    استاندار قزوین گفت: سخنان ما نباید به گونه ای عنوان شود که در جامعه عناد ایجاد کند و اصل نظام زیرسوال برود، البته من نیز اعتقاد دارم که اختلافات خوب است و موجب پیشرفت می شود، اما نباید به دشمنی تبدیل شود.

    وی خاطرنشان کرد: در این ۴۲ سال انقلاب اسلامی هیچ دوره‌ای مثل این چندسال گذشته تحت فشار تحریم نبودیم و فروش نفت به کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید و در چنین شرایط سختی تنها راه ممکن برای آینده بهتر همدلی و همکاری در مقابل دشمنان نظام و انقلاب است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *