×
×

فرماندار اسفراین
آموزش حضوری مدارس اسفراین درسایه از سرگیری کرونا

  • کد نوشته: 23986
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۶
  • ۰
  • به گفته بازار کسب کار آنلاین این روند بازگشایی مدارس در حالی است که رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین وضعیت هشدار در شیوع کرونا را اعلام نموده است و انتظار می رود مسئولین و مردم در کنار یکدیگر با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی مانع از سرعت ورود به فاز چهارم کرونا شویم.
    آموزش حضوری مدارس اسفراین درسایه از سرگیری کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار اسفراین گفت: آموزش حضوری دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم که به علت نارنجی شدن وضعیت کرونا در این شهرستان متوقف شده بود از امروز-شنبه- با تغییر رنگ وضعیت شیوع کرونا به زرد و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد.

    آموزش حضوری مدارس اسفراین درسایه از سرگیری کرونا

    طاهر رستمی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: البته حضور دانش آموزان در این مقاطع کاملا اختیاری و با صلاحدید خانواده ها مجاز است.

    آموزش حضوری در مدارس  شهرستان اسفراین که پیش  از این با ابلاغ ستاد ملی کرونا و بر اساس دستورالعمل های مرتبط از یکم بهمن از سر گرفته شده بود با تغییر رنگ وضعیت شیوع کرونا به رنگ نارنجی به مدت یک هفته متوقف شد و آموزش فقط در بستر سامانه شاد انجام شد.

    وی افزود: همچنین با تغییر رنگ شهرستان به زرد و اعمال محدودیت های هوشمند از امروز ممنوعیت ورود و خروج خودرو ها به اسفراین لغو شده است و محدودیت فعالیت اصناف فقط برای گروه شغلی  چهار اجرا می شود.


    وی افزود: فعالیت تالارهای پذیرایی و باشگاه ورزشی هم که هفته گذشته به علت اعمال محدودیت های وضعیت نارنجی شهرستان تعطیل شده بود با تایید و نظارت دانشکده علوم‌پزشکی اسفراین با ظرفیت یک سوم‌ و رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز است.

    فرماندار اسفراین در عین حال  از مردم‌ خواست تا در شرایط کرونایی  از برگزاری مراسمات و حضور در  اجتماعات بپرهیزند که با رعایت پروتکل های بهداشتی از بازگشت شهرستان به رنگ نارنجی جلوگیری کنند.  

    شهرستان اسفراین از روز شنبه ۱۸بهمن با افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا به رنگ نارنجی درآمد و  در این هفته ۲ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باختند.


    به گفته رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین اطلاع رسانی به موقع در شهر و روستاها و همکاری اصناف در اجرای محدودیت ها در تغییر رنگ شهرستان اسفراین در مدت یک هفته به رنگ زرد موثر بوده است.

    به گفته بازار کسب کار آنلاین این روند بازگشایی مدارس در حالی است که رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین وضعیت هشدار در شیوع کرونا را اعلام نموده است و انتظار می رود مسئولین و مردم در کنار یکدیگر با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی مانع از سرعت ورود به فاز چهارم کرونا شویم.

    گفته می شود خراسان شمالی پس از گذشت ۷ ماه تحمل پی در پی فاز اول تا سوم به تازگی در حال نفس کشیدن بود که با عادی نگاری مردم و بی توجهی مسئولین نسبت به این امر در حال وارد شدن به فاز چهارم کرونا است که اگر به همین روال ادامه پیدا کند قطعا بحران جدی تری را نسبت به ۳ پیک اول کرونا باید تحمل کند.

    آموزش حضوری مدارس اسفراین درسایه از سرگیری کرونا

    هر چند شنیده ها حاکی از آن است که کرونای انگلیسی توانسته به تازگی خودی در کشور نشان دهد و با گرفتن جان ۲ شهروند خودنمایی خود را آغاز نموده است.

    طبق اطلاعات وارده و اطلاع رسانی های صورت گرفته در چند روز اخیر شاهد تزریق واکسن کرونای روسی در مرحله اول به کادر درمان هستیم که به مرور با تزریق آن به افراد اولویت دار روند واکسیناسیون افراد ادامه پیدا خواهد کرد.

    هر جند بنا به اظهارت ریاست جمهوری مشخص نیست که این واکسن بتواند برجهش های ناگهانی که این ویروس از خود نشان می هد پیورز شود و باید منتظر بود و نتیجه را در آینده شاهد باشیم.

    لازم به ذکر است آزمایش های فاز انسانی واکسن ایرانی نیز یکی پس از دیگری با موفقیت در حال انجام است که به زودی شاهد تزریق آن به افراد جامعه خواهیم بود.

    شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰کیلومتری جنوب شرقی بجنورد  مرکز خراسان شمالی  ۲۰هزار دانش آموز دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *