×
×

مسوول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی
جریمه عتیقه‌فروش متقلب خراسان شمالی۴۸۰میلیون ریال

  • کد نوشته: 24060
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، ملک‌حسین قویدل چوکانلو روز یکشنبه اظهار داشت: متهم یادشده ۲ قطعه مجسمه تقلبی انسان یکی به‌ تقلید از دوره خاور نزدیک و دیگری به تقلید از هنر روم و نیز ۲ عدد صندوقچه تقلبی به تقلید از دوره هخامنشی را به ‌قصد عرضه و فروش به‌صورت غیرمجاز نگهداری می کرد.
    جریمه عتیقه‌فروش متقلب خراسان شمالی۴۸۰میلیون ریال
  • تبلیغ هدفمند

    مسوول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: فرد متخلفی که اقدام به نگهداری اشیای تقلبی به قصد فروش کرده بود، به تحمل حبس و ۴۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

    جریمه عتیقه‌فروش متقلب خراسان شمالی۴۸۰میلیون ریال

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، ملک‌حسین قویدل چوکانلو روز یکشنبه اظهار داشت: متهم یادشده ۲ قطعه مجسمه تقلبی انسان یکی به‌ تقلید از دوره خاور نزدیک و دیگری به تقلید از هنر روم و نیز ۲ عدد صندوقچه تقلبی به تقلید از دوره هخامنشی را به ‌قصد عرضه و فروش به‌صورت غیرمجاز نگهداری می کرد.

    وی با بیان اینکه اقلام مزبور به نفع میراث ‌فرهنگی ضبط شده است، افزود: براساس ماده ۵۶۶ مکرر از قانون مجازات اسلامی، هرکس نمونه تقلبی آثار فرهنگی- تاریخی اعم از ایرانی و یا خارجی را به جای اثر اصلی ساخته و آن را به قصد عرضه، قاچاق و یا فروش، معرفی، حمل یا نگهداری کند، مجرم محسوب شده و به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و نیز جزای نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی با اخذ نظر کارشناس میراث فرهنگی محکوم می‌شود.

    وی تاکید کرد: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به‌منظور رسیدگی و اجرای حکم از جمله اقدامات لازم در راستای پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث‌ فرهنگی و صیانت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *