×
×

سرپرست فرمانداری شیروان
چاه‌های غیرمجازبایدبه سرعت شناسایی شود

  • کد نوشته: 24084
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا علی ذوالفقاری روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شیروان اظهار داشت: باید مسوولان شرکت آب منطقه ای استان در این زمینه تلاش جدی داشته باشند.
    چاه‌های غیرمجازبایدبه سرعت شناسایی شود
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست فرمانداری شیروان گفت: برای جلوگیری از استفاده غیرقانونی از آب‌های زیرزمینی باید چاه‌های غیرمجاز شناسایی و با افراد متخلف برخورد شود.

    چاه‌های غیرمجازبایدبه سرعت شناسایی شود

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا علی ذوالفقاری روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شیروان اظهار داشت: باید مسوولان شرکت آب منطقه ای استان در این زمینه تلاش جدی داشته باشند.

    وی در ادامه به ذخیره سد بارزوی این شهرستان اشاره و تصریح کرد: هم اینک این سد ۳۷ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد که با ارائه آموزش های لازم به کشاورزان از هدررفت آب به هنگام آبیاری مزارع جلوگیری شود.

    وی گفت: دشت این شهرستان جزو دشت های ممنوعه و بحرانی استان است و به همین علت نیاز است تا مدیریت لازم برای استفاده بهینه از آب داشته باشیم.

    ذوالفقاری بر رعایت الگوی کشت و همچنین استفاده بهینه از آب در مزارع کشاورزی تاکید کرد و گفت: شرکت آب منطقه ای باید برای چاه های غیرمجاز برنامه بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشد.

    داستان شیروان هم گفت: اینک ذخیره آب سد بارزو کاهش یافته است و بخشی از حجم این سد رسوب و لای است و چنانچه مدیریت نشود در آینده با بحران مواجه خواهیم شد.

    عبدالرضا هدایتی نیا اظهار داشت: استفاده از آب توسط کشاورزان باید مطابق قانون و مقررات باشد که در صورت مشاهده تخلف و استفاده غیرمجاز از آب با آنان برخورد می شود.

    اسحاق خسروپناه مدیر امور منابع آب شیروان گفت: این شهرستان ۹۸۵ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آبدهی ۹.۴ میلیون مترمکعب دارد که تاکنون  ۴۷۶ حلقه چاه غیرمجاز با حجم ۴.۹ میلیون مترمکعب پر شده است.

    شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *