×
×

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان
مانع رشد گیاه در ۷۰ هزار هکتار اراضی گلستان کم آبی است

  • کد نوشته: 2436
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۵
  • ۰
  • رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان اعلام کرد که به سبب بارش‌های اندک و نامناسب درسال زراعی جاری، رشد گیاه (گندم و جو) در ۷۰ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان بویژه در نواحی شمالی آن انجام نشد و این اراضی دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شدند.
    مانع رشد گیاه در ۷۰ هزار هکتار اراضی گلستان  کم آبی است
  • تبلیغ هدفمند
    کم آبی، مانع رشد گیاه در ۷۰ هزار هکتار اراضی گلستان شد
    مانع رشد گیاه در ۷۰ هزار هکتار اراضی گلستان کم آبی است

    رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان اعلام کرد که به سبب بارش‌های اندک و نامناسب درسال زراعی جاری، رشد گیاه (گندم و جو) در ۷۰ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان بویژه در نواحی شمالی آن انجام نشد و این اراضی دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شدند.

    مختار مهاجر در حاشیه مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۸۹ طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای شهرستان مینودشتاظهار داشت: زمان کشت گندم و جو در این اراضی از دست رفته و در صورت بارش‌های خوب در روزهای آینده، کشاورزان باید به فکر کشت محصول جایگزین همچون زیره در این اراضی باشند.

    وی به میزان بارش‌های سال آبی یا زراعی جدید (مهرماه تاکنون) اشاره نکرد اما گفت که بارش‌های شنبه و یکشنبه هفته جاری خوب بود و بدون تردید به رشد گیاه در مزارع گندم، جو و دانه روغنی کلزا در استان گلستان کمک زیادی خواهد کرد.

    دکتر مهاجر تاکید کرد: با این حال برای جبران تاخیر رشد گیاه به سبب بارش های نامناسب و ناکافی در سال زراعی جاری، کشاورزان این استان بایستی نسبت به انجام عملیات زراعی مانند استفاده از ریزمغذی‌ها و کود شیمیایی و نیز مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم، جو و کلزا اقدام نمایند.

    وی تصریح کرد: درحال حاضر ۳۴۰ هزار هکتار گندم، ۵۵ هزار هکتار دانه روغنی کلزا و ۶۰ هزار هکتار جو کشت شده در گلستان بویژه در نواحی جنوبی و میانی استان، دارای سطح سبز هستند.

    استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۶۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه‌های اول تا ششم کشور را دارد.

    که از آن جمله می توان به سویا، خاویار، دانه روغنی کلزا، گندم، گوشت مرغ، جو، آفتابگردان، پنیه، توتون، پیله تر ابریشم، برنج، هلو، آلو، خرمالو و زیتون اشاره کرد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *