×
×

مدیر امور منابع آب شیروان
لایروبی۳.۵کیلومتر ازمسیر رودخانه‌های شیروان

  • کد نوشته: 24464
  • ۱۳۹۹-۱۱-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین اسحاق خسروپناه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این شهرستان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه دارد که امسال بیشترین لایروبی در رودخانه های قلهک، ینگه قلعه و اوغاز کهنه انجام شده است.
    لایروبی۳.۵کیلومتر ازمسیر رودخانه‌های شیروان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر امور منابع آب شیروان گفت: ۳.۵ کیلومتر از مسیر رودخانه‌های این شهرستان در سال جاری لایروبی و بازگشایی شده است.

    لایروبی۳.۵کیلومترازمسیر رودخانه‌های شیروان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین اسحاق خسروپناه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این شهرستان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه دارد که امسال بیشترین لایروبی در رودخانه های قلهک، ینگه قلعه و اوغاز کهنه انجام شده است.

    وی گفت: پارسال بیش از ۱۱ کیلومتر مربع از بستر رودخانه های این شهرستان لایروبی و بازگشایی شده بود که اینک اولویت لایروبی و بازگشایی با رودخانه شهر زیارت، روستای خطاب، قلجق و اترک در مجاورت شهر شیروان و خارج محدوده شهری است.

    خسروپناه، کل مساحت حوضه آبریز شهر زیارت را در ۲ مسیل اصلی بیش از ۶۴ کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی این طرح در ۲ مرحله انجام خواهد شد که در مرحله نخست ۱.۵ کیلومتر از محل زیرگذر حسین آباد اجرا و آب به سمت رودخانه اترک هدایت شده است و برای مرحله دوم که در حدود پنج کیلومتر از پایین دست شهر تا جاده آسیایی اجرا خواهد شد،  در حال هماهنگی برای آغاز عملیات لایروبی هستیم.

    مدیر امور منابع آب شیروان گفت: بیشترین سیلاب این شهرستان در حوزه بالادست سد شیروان در رودخانه کورکانلو با حداکثر دبی سیلاب ۳۳۰ مترمکعب در ثانیه است.

    از مجموع هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه شهرستان شیروان، ۳۳۹ کیلومتر مسیل های مهم و حساس است که عمدتا آب داشته و یا در حوزه مسکونی جریان دارند و تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر آن مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این رقم ۱۳۸ کیلومتر نیز نشانه گذاری شده است.

    شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *